• Mammamia77

Vill bara tipsa om att ge färdig gröt om bebben vaknar tidigt av hunger

Den färdiga gröten har blivit våran räddning när sonen (9 mån) vaknar tidigt(0500) av hunger. Han tar ingen välling så har varit svårt framtills nu. Har gröten brevid sängen och han slurpar i sig och somnar om utan att behöva gå upp

• Svar på tråden Vill bara tipsa om att ge färdig gröt om bebben vaknar tidigt av hunger
  • Birgitta02

Står den där hela natten då eller? Blir den inte dålig?

• anaconda

Finns gröt på klämmis som Sempers gjort, är säkert en sån ts menar :)

• MyDestiny

Läste innehållsförteckningen på en sådan klämmisgröt. Helt sjukt att de får kalla den gröt när det innehåller 70% frukt.

• Mammamia77

Ja en klämmis.Blir inte äckligt eller gammalt.

jaha ok kanske inte så mycket gröt, men han älskar frukt och somnar om gott!

Eftersom han inte tar välling så är det ett alternativ. tyckte det var bra för oss och kanske kan funka för fler, men tydligen var helt galet. Nåja...

• MyDestiny

Nejdå inte galet, jag ger också sån klämmisgröt ibland. Men reagerade bara på att det var mer frukt än gröt känns som falsk marknadsföring.

• Natulcien

Om han inte gillar välling så är ju annars ett annnat alternativ att ge ersättning, som är mer näringsrikt?

• Mammamia77

Finns säkert fler än jag som tycker det är ett alternativ när ens barn ej tar annat och när man själv inte vill gå upp och koka gröt och ge med sked sjukt tidigt på morgonen. Min son blir blir nöjd och äter bättre senare. Jag var glad över att det funkade för oss och tipsade bara ifall någon är i samma sits som vi.

• rrushe

Så bra att det funkar för er !! Härligt! Utan sömn blir man tokig! Min andra tjej tog ersättning men inte välling. Då hade jag en liknande lösning. Jag förberedde termos med lagom varmt vatten som jag kokat innan, två flaskor med ersättnings pulvret i. Detta hade jag på nattduksbordet. Så snart hon var hungrig blandade jag en flaska och natten / morgonen (kl 5) var räddad! Lycka till ts! Hitta lösningar som passar din familj

Svar på tråden Vill bara tipsa om att ge färdig gröt om bebben vaknar tidigt av hunger