• fredriksborgare

Måste ta bort min katt i morgon, mår så dåligt :(

Hejsan

Jag har en katthona på ca 15 år som har juvertumör, hon har blivit op en gång tidigare men nu har det kommit tillbaka. Hon har börjat bli tröttare nu men gör fortfarande allt hon ska, äter, går på låda mm. Jag har tagit det tunga beslutet att hon får somna, fått tid imorgon. Saken är den att jag vet inte pm jag orkar se på när detta sker, känner mig som en dålig djurägare för detta och som att jag inte tar mitt ansvar eller att jag är svag. Hur ser ni på detta?

• Svar på tråden Måste ta bort min katt i morgon, mår så dåligt :(
  • fredriksborgare
    ninasord skrev 2015-06-17 18:03:28 följande:

Veterinären sade såhär till mig:"Det var det bästa du kunde ge henne, tänk om alla vore som du" och menade att jag tänkte på min katts bästa och inte på mina egna känslor. Det handlade om henne, inte om mig. Mina känslor tar jag itu med sen sade jag och vi var alla tre överens om den saken i rummet. Passa på att säga hejdå till henne nu så du inte behöver sitta där i efterhand och prata med henne, du vet...

Önskar dig all styrka och lycka till!

Tack, tack.
  • fredriksborgare
    fredriksborgare skrev 2015-06-17 19:56:51 följande:

Tack, tack.

Tack för ditt stöd, jag hade ingen att prata med om detta. Jag kommer att va med i morgon.
  • viseversa

Vi avlivade vår gamla katt för ca ett år sen nu. Det var ASJOBBIGT men jag är så glad att jag fanns där med honom till slutet. Satt och klappade honom och pratade lugnande hela tiden. Visst jag grät så jag knappt såg något men jag hade ångrat mig hela livet om jag inte funnits där för honom under hans sista tid i livet.

• fredriksborgare
    viseversa skrev 2015-06-18 07:28:16 följande:

Vi avlivade vår gamla katt för ca ett år sen nu. Det var ASJOBBIGT men jag är så glad att jag fanns där med honom till slutet. Satt och klappade honom och pratade lugnande hela tiden. Visst jag grät så jag knappt såg något men jag hade ångrat mig hela livet om jag inte funnits där för honom under hans sista tid i livet.

Ja det är sant, jag kommer vara med idag. Det är inte lätt när djur går bort.
  • viseversa
    fredriksborgare skrev 2015-06-18 08:35:06 följande:
    Ja det är sant, jag kommer vara med idag. Det är inte lätt när djur går bort.
    Ja det är så jobbigt. Han var också väldigt gammal. Hade slutat äta och gått ner två kilo hade ont i alla leder fel på njurarna trött på livet. Älskade älskade Leo, men hade jag inte funnits där när han somnade in hade jag ångrat det sen. Ångrat att jag "övergav" honom dom sista minuterna i livet. Han somnade fort efter sprutan. Redan efter några minuter ville han lägga sig ner. Jag hjälpte honom med det och satt sen nära nära klappade kramade och pussade tills hans hjärta inte slog längre. Så JOBBIGT men det var helt klart värt det.
  • ninasord

Så tänker jag med, är glad över att jag var med henne till sista andetaget. Hade nog ångrat om ja hade låtit någon annan göra det. Hon fick somna in liggandes på sin snuttekudde hon haft sedan hon var en riktig bebis. {#emotions_dlg.flower}

• gahadas

När vi avlivade vår katt så tog vi ut henne i trädgården och sköt henne. Kändes bättre att det gick snabbt och var i en miljö där hon kände sig hemma och lugn

• fredriksborgare
    ninasord skrev 2015-06-19 10:09:06 följande:

Hur gick det?

Jo det gick bra, jag fanns där för henne. Det gick väldigt snabbt, hon somnade på 2 sekunder. Jag trodde att det skulle ta längre tid. Tack ni som stöttat mig. Nu har hon frid ????
  • fredriksborgare

Frågetecknen ska va ett hjärta

• ninasord
    fredriksborgare skrev 2015-06-20 12:39:41 följande:
    Jo det gick bra, jag fanns där för henne. Det gick väldigt snabbt, hon somnade på 2 sekunder. Jag trodde att det skulle ta längre tid. Tack ni som stöttat mig. Nu har hon frid ????
    Hon behöver i vilket fall inte lida någon mer. Bra gjort. Glad
    Sen tar det den tid det tar att välja sig vid att hon inte är med längre som innan.
Svar på tråden Måste ta bort min katt i morgon, mår så dåligt :(