• Rapunzel72

Nattcreme

Behöver tips: Har mogen hy med synliga porer...vilken nattcreme rekommenderas? Någon som har lite erfarenhet kring användandet av nattcreme? Och behövs det verkligen?

• Svar på tråden Nattcreme
  • Mooomin

Jag har också stora, synliga porer på näsan men använder ingen nattcreme specifikt för det.. Jag använder Olivas serie då jag tycker att den känns fräsch. Jag använder rengöringsmousse och sedan ansiktsvatten, och jag upplever att mina porer blir mindre när jag rengör ordentligt. Sedan använder jag nattcreme och dagcreme. Och ja, det behövs. Huden behöver alltid återfuktas (både in och utifrån) och tvättas. Även på morgonen då du har en massa smuts från hår osv på kudden? 
    Men 

• Rapunzel72

Ok, har hittat en intressant nattcreme från Decleor + att jag använder Dr Brandts produkter "pores no more". Då ska jag börja använda nattcreme ja me. Vann dessutom en behandling för något år sen, en "hydrafacial" rengöring som gjorde mina porer rena men dessvärre mer synbara då porerna innan behandling var tilltäppta. Nu är de öppna, rena...men dessvärre synliga.. Rekommenderar verkligen Dr Brandts produkter.

• Mooomin
    Rapunzel72 skrev 2015-06-16 14:27:39 följande:

Ok, har hittat en intressant nattcreme från Decleor + att jag använder Dr Brandts produkter "pores no more". Då ska jag börja använda nattcreme ja me. Vann dessutom en behandling för något år sen, en "hydrafacial" rengöring som gjorde mina porer rena men dessvärre mer synbara då porerna innan behandling var tilltäppta. Nu är de öppna, rena...men dessvärre synliga.. Rekommenderar verkligen Dr Brandts produkter.

Fortsätt rengöra, porerna kommer nog dra ihop sig lite! Jag har oxå varit med om det.. Hur länge sen var det?
  • Rapunzel72

var ju ett tag sedan jag gjorde behandlingen, men  jag kör på med Dr Brandts "Pores no  more" Funderar på en kemisk peeling till hösten också. Men nu ska jag inhandla en bra nattcreme och ansiktsvatten som drar ihop porerna.Skrattande

Svar på tråden Nattcreme