• Lilla Kockan

IVF SAHLGRENSKA HÖSTEN 2015

Hej!

Jag & min sambo ska efter 3 års ofrivillig barnlöshet (2 grav som slutat i MF) äntligen få påbörja IVF-behandling på Sahlgrenska i September.

Det hade varit väldigt roligt om fler tjejer därute är i samma stadie som vi & kanske vill stötta, gråta eller skratta ihop mitt i all förväntan!

Jag skapar gärna en liten intim Facebook-grupp där vi kan samlas några stycken och prata, kanske ev träffas och bli vänner "på riktigt"?

Hoppas på svar :) kram/Lilla kockan

• Svar på tråden IVF SAHLGRENSKA HÖSTEN 2015
  • MissGbg

Hej igen!
    Det var ett tag sedan jag skrev så först och fämst grattis till er som lyckats!

Idag var en bra dag! Man får ta vara på dessa dagar i denna berg och dalbana som vi alla färdas i.
    4,5 månad efter att vi startade vår första IVF så fick vi äntligen idag tillbaka ett embryo! Överstimuleringen känns idag långt borta trots att det var nyligen som jag var såpass sjuk.
    Vi hade 10 i frysen och de fick tina upp 3 st för att hitta ett som "levde".

Vår favoritläkare hälsade oss välkomna och förklarade att han var ännu mer taggad än vad vi var eftersom han sett hur dålig jag var. Det var enbart en trevlig upplevelse med insättningen.

Så idag är en bra dag!

• MissGbg

Hej igen!

Idag var en bra dag! Man får ta vara på dessa dagar i denna berg och dalbana som vi alla färdas i.
    4,5 månad efter att vi startade vår första IVF så fick vi äntligen idag tillbaka ett embryo! Överstimuleringen känns idag långt borta trots att det var nyligen som jag var såpass sjuk.

Vår favoritläkare hälsade oss välkomna och förklarade att han var ännu mer taggad än vad vi var eftersom han sett hur dålig jag var. Det var enbart en trevlig upplevelse med insättningen.

Så idag är en bra dag!

• Sweet Belle
    MissGbg skrev 2015-12-15 21:31:00 följande:

Hej igen!

Så idag är en bra dag!

Gud va kul! Spännande!! Jag håller tummarna att det går vägen! 

Jag blev också överstimulerade och nu på fredag ska vi få sätta tillbaka vårt första embryo! Det känns läskigt, spännande och konstigt, allt på samma gång men jag trodde inte att vi skulle få till det innan jul pga. att jag hade börjat få äggblåsor vi var tvungen att tömma. 3 st, det gjorde så fruktansvärt ont, bara lokalbedövning.. Så ser fram emot en enkel isättning på fredag!!!

Så kul med alla framgångs historier!! hoppas det blir många bäbisar!!! :)

Njut av dagen och tiden framför dig Missgbg!!
  • Sweet Belle

Idag har jag varit och satt in ett embryo!Glad
    Det känns så spännande! Ville bara dela med mig...Skrattande KRAM

• Gweny
    Sweet Belle skrev 2015-12-18 21:54:49 följande:

Idag har jag varit och satt in ett embryo!

Det känns så spännande! Ville bara dela med mig... KRAM

Åh spännande, håller tummarna.
  • MissGbg
    Sweet Belle skrev 2015-12-18 21:54:49 följande:

Idag har jag varit och satt in ett embryo!

Det känns så spännande! Ville bara dela med mig... KRAM

Hur går det för dig Sweet Belle? Samt alla ni andra. E23, har du fått göra ett FET innan jul. Själv är jag på ruvardag 12 nu. Terror att vänta så här...
  • Sweet Belle
    MissGbg skrev 2015-12-27 10:43:11 följande:
    Hur går det för dig Sweet Belle? Samt alla ni andra. E23, har du fått göra ett FET innan jul. Själv är jag på ruvardag 12 nu. Terror att vänta så här...
    Då är vi ju typ exakt lika långt gångna! :) Jag är inne på dag 11! :) Det är så spännande, men jag känner i princip ingenting. Kanske att det knep till ett par gånger i början och lite huvudvärk men egentligen inget som jag reagerat speciellt på. Det känns så spännande!! Man har genom åren tagit många graviditetstest men detta blir första gången man verkligen skulle kunna vänta sig ett positivt svar, om man vågar hoppas! Min sambo ska dock iväg på jobb utomlands den 1 januari, vi ska testa den 2 jan, så vi kanske måste göra testet den 1a, jag tror inte att jag vill testa själv eller vänta tills han är tillbaka. När ska du ta testet Missgbg?
  • MissGbg
    Sweet Belle skrev 2015-12-28 19:15:05 följande:

Då är vi ju typ exakt lika långt gångna! :) Jag är inne på dag 11! :) Det är så spännande, men jag känner i princip ingenting. Kanske att det knep till ett par gånger i början och lite huvudvärk men egentligen inget som jag reagerat speciellt på. Det känns så spännande!! Man har genom åren tagit många graviditetstest men detta blir första gången man verkligen skulle kunna vänta sig ett positivt svar, om man vågar hoppas! Min sambo ska dock iväg på jobb utomlands den 1 januari, vi ska testa den 2 jan, så vi kanske måste göra testet den 1a, jag tror inte att jag vill testa själv eller vänta tills han är tillbaka. När ska du ta testet Missgbg?

Spännande! :) Idag är det ruvardag 13 för mig och vi har fått RD 15 som testdag (ons 30/12). Har inte gjort något test ännu och lär nog vänta tills testdag. Jag har aldrig varit varken gravid eller ruvare tidigare så jag vet inte alls hur det skulle kunna kännas... Egentligen så känner jag bara en enda sak som skulle kunna tala för att jag är gravid (förutom att mensen inte kommit än då). Det är att jag är helt onormalt hungrig! Kan hänga ihop med att jag var sjuk strax innan jul och åt ovanligt lite där ett tag... Jag som vanligtvis knappt får i mig en brödbit på morgonen var uppe kl 07 och åt en hel middag från gårdagen! Haha, min sambo sedan 8 år undrar var den vanliga flickvännens ganska sparsamma matlust tagit vägen! :)
  • Sweet Belle
    MissGbg skrev 2015-12-28 23:17:18 följande:
    Spännande! :) Idag är det ruvardag 13 för mig och vi har fått RD 15 som testdag (ons 30/12). Har inte gjort något test ännu och lär nog vänta tills testdag. Jag har aldrig varit varken gravid eller ruvare tidigare så jag vet inte alls hur det skulle kunna kännas... Egentligen så känner jag bara en enda sak som skulle kunna tala för att jag är gravid (förutom att mensen inte kommit än då). Det är att jag är helt onormalt hungrig! Kan hänga ihop med att jag var sjuk strax innan jul och åt ovanligt lite där ett tag... Jag som vanligtvis knappt får i mig en brödbit på morgonen var uppe kl 07 och åt en hel middag från gårdagen! Haha, min sambo sedan 8 år undrar var den vanliga flickvännens ganska sparsamma matlust tagit vägen! :)
    MissGbg, har du testat ännu? Jag gjorde det imorse 1 dag för tidigt (14+2) och det visade negativt. Det är första gången för mig också, har aldrig varit gravid förut och detta är vårt första försök med Ivf. Jag var så positiv och även om jag vet chanserna så hoppades jag så och trodde att jag var gravid. Jag vet inte heller hur det ska kännas och tyckte inte att jag kände något. Sen kanske man inbillar sig men två dagar innan testet så började jag få hunger känslor, lite som du beskrev och blev irriterad på lukter och ljud och fick för mig att det var någon symtom. Men blev alldeles tom inuti när jag såg att stickan visade negativt. Jag tänkte ta ett till test på söndag bara för att vara säker eftersom jag tog det en dag för tidigt. Men det är bara att ta nya tag trots att det idag känns väldigt tungt..

Hoppas hoppas det har gått bättre för dig! Gott nytt år :)
  • MissGbg
    Sweet Belle skrev 2016-01-01 18:14:20 följande:

MissGbg, har du testat ännu? Jag gjorde det imorse 1 dag för tidigt (14+2) och det visade negativt. Det är första gången för mig också, har aldrig varit gravid förut och detta är vårt första försök med Ivf. Jag var så positiv och även om jag vet chanserna så hoppades jag så och trodde att jag var gravid. Jag vet inte heller hur det ska kännas och tyckte inte att jag kände något. Sen kanske man inbillar sig men två dagar innan testet så började jag få hunger känslor, lite som du beskrev och blev irriterad på lukter och ljud och fick för mig att det var någon symtom. Men blev alldeles tom inuti när jag såg att stickan visade negativt. Jag tänkte ta ett till test på söndag bara för att vara säker eftersom jag tog det en dag för tidigt. Men det är bara att ta nya tag trots att det idag känns väldigt tungt..

Hoppas hoppas det har gått bättre för dig! Gott nytt år :)

Tungt Sweet Belle! Jag vet alltför väl hur det där med negativa tester känns. Tagit sååå många själv. Men det finns all anledning att köra på för det kan gå! Helt sjukt men vi fick faktiskt ett postivt resultat på stickan dagen före nyår. Jag har så många hånger tänkt att det händer precis ALLA andra, men inte mig. Det har absolut inte sjunkit in och är faktiskt lite skrämmande men med massor av lyckokänslor såklart. Imorgon bitti har jag stämt frukostträff på cafe med min kära mamma. Hon har ingen aning om vad som väntar :) Jag skänker er all styrka att kämpa vidare tjejer!!! Jag tänker på er. Kram
  • Sweet Belle
    MissGbg skrev 2016-01-01 23:21:13 följande:
    Tungt Sweet Belle! Jag vet alltför väl hur det där med negativa tester känns. Tagit sååå många själv. Men det finns all anledning att köra på för det kan gå! Helt sjukt men vi fick faktiskt ett postivt resultat på stickan dagen före nyår. Jag har så många hånger tänkt att det händer precis ALLA andra, men inte mig. Det har absolut inte sjunkit in och är faktiskt lite skrämmande men med massor av lyckokänslor såklart. Imorgon bitti har jag stämt frukostträff på cafe med min kära mamma. Hon har ingen aning om vad som väntar :) Jag skänker er all styrka att kämpa vidare tjejer!!! Jag tänker på er. Kram
    Å vad roligt att höra!! Stort Grattis!!!! Vad kul att få överaska sin mamma på det viset! 

Ja man ville ju ha en bättre start på det nya året. Jag ska ändå ta ett test imorgon igen eftersom vi tog det en dag för tidigt och jag hade druckit mycket vatten. Jag förväntar mig samma resultat men har läst att det är möjligt att det kan visa fel. Eftersom det var nyår och man var uppe till kl2 och testet gjordes kl 5:30 på morgonen och jag hade druckit massor av vatten. Men som sagt, det är bara att ta nya tag annars och satsa på att det är vår tur nästa gång! :)
    I Feb åker vi till Thailand och kan ändå njuta av massage och drinkar så jag är positiv! :) 

Stort grattis till dig och kram till alla er som försöker, vår tur kommer!!!
  • stajlish

Hur går det för er här? Jag har äntligen plussat efter mitt FET med blastocyst! :) :) :)

• Gweny
    stajlish skrev 2016-01-31 09:45:23 följande:

Hur går det för er här? Jag har äntligen plussat efter mitt FET med blastocyst! :) :) :)

Åh Grattis så kul!

Jag plusade ju också när vi gjorde FET. (dock vårt 2a försök)

Tänker på er här inne och håller tummarna! Är själv i v.22 nu och har fortfarande ibland svårt att förstå.
  • HJohannesson
    stajlish skrev 2016-01-31 09:45:23 följande:

Men va????? STORT GRATTIS! Så underbart !!!!!!!!!
  • E23

Hej, det var längesen jag var inne och läste här! Stort grattis till er som är gravida!! :)
    Det är ju jättemånga av er som lyckats, så fantastiskt!
    Jag har inte riktigt orkat läsa, då jag inte lyckats få något mer embryo tillbaka efter färskförsöket i Oktober. Har inte fått nån ägglossning sedan dess :( de vet inte vad det beror på, men nu har jag fått en medicin som kanske kan stimulera det, så nu hoppas jag på positivt äl-test i februari. Det har varit så frustrerande att inget händer, och månaderna bara går. Har inte haft problem med äl innan.
    Känns hoppfullt att så många här har lyckats iaf :) vilka är vi kvar nu som fortfarande kämpar?

Svar på tråden IVF SAHLGRENSKA HÖSTEN 2015