Kontakt med andra i Sthlm som tänker påbörja äggdonation 2015-2016
Hej,
Jag skulle vilja ha kontakt med andra som, precis som jag, börjat fundera och tänker påbörja äggdonation nu till hösten/vintern 2015/2016.
Jag är 40 år, har genomgått ett par missfall under ett års tid. Har nu gjort en fertilitetsutredning på Sophiahemmet. De hittade inga fel förutom att jag har dålig äggreserv (AMH 0,2). Läkaren sa att det med största sannolikhet kommer att vara mycket svårt för oss att få barn med mina ägg eftersom det inte finns så många kvar
Har blivit tipsad om äggdonation och det är mycket som snurrar i huvudet just nu..... Först och främst är det en enorm sorg att jag förmodligen aldrig kommer att få barn med mina egna ägg, att mina gener slutar med mig
Sedan är det alla tankar kring detta med äggdonation. Hur kommer det att kännas att få barn med någon annans ägg? Hur ska man hantera alla känslor, tankar om framtiden? Kommer det att kännas naturligt trots att det är en annan kvinnas ägg och gener? Och trots att barnet aldrig kommer att se ut som jag? Hur ska man berätta för barnet, för alla man känner och NÄR ska man berätta?
Vilken klinik ska man välja? Har hört mycket om Fertinova i Helsingfors/Åbo och även AVA/IVF Riga. Hur tänker ni andra?
Jag skulle gärna vilja ha kontakt med andra här i Stockholmsområdet (så kanske vi kan ses på riktigt och fika och prata om alla frågor och funderingar kring äggdonation. Det skulle kännas enormt bra, just nu känner jag mig rätt snurrig av alla tankar kring äggdonation.
Stor kram!
Eva