• enånittitre

-Öppna era garage!

www.youtube.com/watch&v=leRL88fzxTE

Moderata riksdagsmannen Fredrik Schulte föreslår att vi skall städa ur garagen och öppna flyktingboenden där istället.

Frågeställning:
    1. Kan detta lösa dagens bostadsbrist?
    2. Är Fredik Schulte förståndshandikappad?
    3. Är det inte mer solidariskt att vi flyttar ut i garaget och låter flyktingarna bo i huset istället?

• Svar på tråden -Öppna era garage!
  • enånittitre
    enånittitre skrev 2015-06-08 08:40:16 följande:

Fråga 4:
    -Varför fungerar aldrig länkarna i detta forumet?

........-jag ger upp. Ni får kopiera länken istället!
  • Nerfherder
    enånittitre skrev 2015-06-08 08:38:31 följande:

Moderata riksdagsmannen Fredrik Schulte föreslår att vi skall städa ur garagen och öppna flyktingboenden där istället.

Frågeställning:

3. Är det inte mer solidariskt att vi flyttar ut i garaget och låter flyktingarna bo i huset istället?

Vet du vad ordet "förslag" betyder?
  • thure

1. Knappast
    2. Troligtvis
    3. Kommer nog som förslag inom kort.

• FDFMGA
    enånittitre skrev 2015-06-08 08:38:31 följande:

Frågeställning:

1. Nej
    2. Nej
    3: Nej
    4. Korrekt länk
    tinyurl.com/qau6sus

Jag tycker han verkar lite nervös och då är väl risken större att man blir missförstådd. Här hamnar fokus på "garage" inte vad han egentligen säger - något som jag tycker verkar en smula ogenomtänkt hursomhelst.

Men när jag googlade på Fredrik och garage såg jag att Fria tider skriver att moderaterna föreslår att folks garage ska byggas om till invandrarbostäder.

5. Ja, rasismen är inte sällan förståndshandikappad - inte så att man måste vara det för att bli rasist - men nog underlättar det en hel delGlad
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • enånittitre
    FDFMGA skrev 2015-06-08 11:47:27 följande:
    1. Nej
    2. Nej
    3: Nej
    4. Korrekt länk
    tinyurl.com/qau6sus

Jag tycker han verkar lite nervös och då är väl risken större att man blir missförstådd. Här hamnar fokus på "garage" inte vad han egentligen säger - något som jag tycker verkar en smula ogenomtänkt hursomhelst.

Men när jag googlade på Fredrik och garage såg jag att Fria tider skriver att moderaterna föreslår att folks garage ska byggas om till invandrarbostäder.

5. Ja, rasismen är inte sällan förståndshandikappad - inte så att man måste vara det för att bli rasist - men nog underlättar det en hel delGlad
    Jag ser det som ytterligare en panikreaktion från Sjuklövern istället för att ta tag i problemet.
    -Istället för att täta hålet i den sjunkande båten Svea så uppmanas folk att ösa fortare!

5. Nu börjar du sväva ut som vanligt. Vad var det nu som var rasistiskt, Fredrik Schultes inlägg eller blev det hela rasistiskt bara för att Fria Tider tagit upp det?
  • Nerfherder
    enånittitre skrev 2015-06-08 12:06:11 följande:

Jag ser det som ytterligare en panikreaktion från Sjuklövern istället för att ta tag i problemet.

-Istället för att täta hålet i den sjunkande båten Svea så uppmanas folk att ösa fortare!

5. Nu börjar du sväva ut som vanligt. Vad var det nu som var rasistiskt, Fredrik Schultes inlägg eller blev det hela rasistiskt bara för att Fria Tider tagit upp det?

Jag försöker igen: vet du vad ordet "förslag" betyder?
  • FDFMGA
    enånittitre skrev 2015-06-08 12:06:11 följande:

Nja, jag anser att Fria tider är en rasistisk tidning.

Det finns såvitt jag kan förstå inte något förslag, vare sig från Sjuklövern, Moderaterna eller ens från den enskilde riksdagsledamoten.

Vad han tänker högt om är att han tycker det vore bra om privatpersoner kunde hyra ut bostäder till personer som fått asyl - jag antar iallafall att det handlar om dem som redan fått asyl - och att ett sådant system borde uppmuntras med skattelättnader.

Men jag ska erkänna att jag har lite svårt att förstå vad han egentligen menar. Själv tänker jag mig att det inte vore så lyckat att uppmuntra ett system som skulle innebära att mindre nogräknade personer hyr att ett fuktigt källarutrymme till nyanlända och dessutom med hjälp av ett system som innebär att detta blir än mer lönsamt.

Det kommer aldrig att komma något förslag om detta, vare sig från moderaterna som parti eller från någon enskild riksdagsledamot.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden -Öppna era garage!