• Tillys

Vilket schampo är bäst?

Jag har ganska tunt fint hår med självfall som lätt blir torrt i topparna och fett i hårbotten. Är det någon som har tips på ett bra schampo? Budget eller lyx spelar ingen roll, så länge det ger glansigt mjukt hår som känns rent.

• Svar på tråden Vilket schampo är bäst?
  • Erica94

Global keratin (GK) protecting schampoo och balsam gör jag på, tycker det är toppen! Hyfsat pris med :)

• Nyfikna72

Alla människor är olika, nåt som fungerar toppen för en kan vara skit för nästa. Man lär nog testa sig fram själv.

• Aspie

Funderat på andra faktorer så som hur ofta du tvättar och med vad du borstar håret? Är du okej med att ha vad som helst i håret? Vad har du tidigare använt som du är missnöjd med?

• Aniiee

Som jag, då, undantaget att jag har toktjockt hår istället för tunt. Jag kör för tillfället med TRESemme, det funkar bra för mig. Luxurious moisture för schampoo (har gjort ett mindre underverk både på topparna och i hårbotten, btw) och Perfectly undone för balsam.

Din hårbotten kanske skulle behöva en avokadokur, om det blir fett/flottigt? JAg brukar behöva det ibland, typ en gång var annan månad.

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Hannis83

Jag har precis som dig ett väldigt bra och fint hår men som också snabbt blir fett. Hade egentligen vela tvätta håret varje dag men det gör ju bara håret ännu fetare :) Jag har provat en hel del schampon, vissa bättre än de andra, men använder sedan en tid tillbaka nu Lanza volym schampo och balsam, vilket fungerar bra för mig. Ett volymschampo gör att håret reser sig lite och inte ligger så nära hårbotten. Gillar just det här schampot och balsamet för att det löddrar bra och håret går lätt att borta ut efteråt :) Upplever att flera volymschampon har torkat ut mitt hår och vissa har jag inte ens kunnat få igenom bosrten med utan att skapa ännu mer trassel, men inte med Lanzas. Sen är det klar, bara för att mitt hår gillar det betyder det inte att ditt kommer göra det. Men det är ju som sagt bara att prova sig fram :)

Nu vet jag inte hur ofta du tvättar ditt hår, men ju oftare ju fetare. Vet att det är svårt men försök hålla dig till två-tre gånger i veckan som max. Känner du dig ofräsch prova ett torrschampo, lernberger stafsing dryclean är superbra! Sen är det också viktigt att köra en inpackningar med jämna mellanrum för att bostra håret :) För att inte slita på håret är det bra om du har i ett värmeskydd innan du fönar, plattar, lockar mm.

Oj, blev viss en liten roman det här men hoppas du orkar läsa igenom :)

Svar på tråden Vilket schampo är bäst?