• ericssonsarah

Tillvägagångssätt för att sälja guld? Hjälp!

Först och främst vet jag inte om jag skriver i rätt kategori, jag var osäker och chansade. Det är så här att jag har ärvt ett guldsmycke som är värt ganska mycket. Dock har smycket inget sentimentalt värde och jag kommer inte heller använda det, så därför skulle jag vilja sälja det istället. Hur går man tillväga för att sälja guld dock? Någon som har bra tips? 

• Svar på tråden Tillvägagångssätt för att sälja guld? Hjälp!
  • ericssonsarah
    LaLola skrev 2015-06-05 12:16:04 följande:

Jag använde mig av guldbrev.se

Smidigt o enkelt.

Tack för svar :) Jag har tittat på den sidan och inte vetat hur pålitlig den är, men då är den alltså bra. Får kika närmare på den.
  • LaLola
    ericssonsarah skrev 2015-06-05 13:47:08 följande:
    Tack för svar :) Jag har tittat på den sidan och inte vetat hur pålitlig den är, men då är den alltså bra. Får kika närmare på den.
    Ja både jag o syrran har använt den flera gånger o allt har funkat som det ska.
  • Aniiee

Är det bara guld? Är det stenar eller så i så är det bättre om du går till en guldsmed, guldbrev och andra liknande tjänster brukar på sin höjd ge "symbolisk summa" för stenar, och är det då en 0,5c diamant i kan man bli snuvad på åtskilliga tusenlappar. (0,5c diamant har ett handelsvärde på mellan 3000 och 7000 kr, beroende på renhet, slipning osv)

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Anonym (GreatDeal)
    Jag blev väldigt nöjd med SJMK. Det var lätt och snabbt service, 
    portofri sändningen och försäkrad till ett värde av 30 000 kronor. och du kan själv väljä om att acceptera deras erbjudandet eller inte. Jag sålde min gammal guldkedja och några smycken.  Bra pris jag tycker att. För mig, tillförlitlighet är mycket viktigt 
Svar på tråden Tillvägagångssätt för att sälja guld? Hjälp!