• alekzander96

Blekning utan färg

Färgade precis en polares hår då jag hjälpte till, aldrig blekt ett hår innan så jag trodde det var som vanligt men tydligen var det ett pulver med jag ersatte med vätskan. 

Efter 30 minuter såg jag ingen skillnad, han kommer med en oöppnad burk och jag tänkte "vafan", så nu satte vi i hårfärgen i hans hår utan att kunna skaka om den med medföljande medel. Funkar detta tro eller bör vi köpa oss en ny burk med färg och ge det ett nytt försök?

• Svar på tråden Blekning utan färg
  • jenni82

Hänger inte med, hällde ni i pulvret i vätskan eller inte?
    Blir ingen effekt utan. Är pulvret i kombo med vätskan som leder till blekningen av pigmenten.

• alekzander96

Ja precis, vi hällde pulvret i vätskan utan färgen då jag inte såg den först. Då väntade vi 35 minuter, ingen förändring sen kletade jag in färgen i hans hår vilket fall och väntar ytterligare 35 minuter, kommer detta funka eller måste vi göra ett nytt försök imorgon?

• Långbenopluto
    alekzander96 skrev 2015-06-02 21:10:00 följande:

Ja precis, vi hällde pulvret i vätskan utan färgen då jag inte såg den först. Då väntade vi 35 minuter, ingen förändring sen kletade jag in färgen i hans hår vilket fall och väntar ytterligare 35 minuter, kommer detta funka eller måste vi göra ett nytt försök imorgon?

Läs igenom hela bruksanvisningen INNAN du färgar/bleker hår och gör om allt i morgon.
Svar på tråden Blekning utan färg