• Mamma till Lilla A

Fragmin vid risk för överstimulering

Har idag fått tillbaka en riktigt fin blastocyst???? Hela behandlingen har hitintills gått väldigt bra och jag har mått bra. Visst lite svullnad och ömhet, men det räknar jag som normalt. Hade 12 äggblåsor och fick ut 11 ägg. Idag nämnde jag att jag blivit så torr i munnen sedan jag börja med Lutinus. Men läkaren trodde snarare att jag var lite uttorkad och sa att eftersom jag hade relativt många ägg var jag i riskzon för överstimulering även om inget tyder på det nu. Hon skrev ut Fragmin som jag ska ta fram till testdagen och fick order om att dricka minst två liter vätska om dagen. Är det vanligt att de sätter in Fragmin liksom i förebyggande syfte? Känner mig självklart orolig för en överstimulering????

• Svar på tråden Fragmin vid risk för överstimulering
  • Pimpinellan

Överstimulerad p.g.a 12 äggblåsor låter inte rimligt för det är ju ganska normalt. Fragmin är dock ofarligt så det kan du absolut ta. Dock är jag tveksam till 2 liter vätska utöver det du normalt får i dig via maten,men gör som du vill.

• Mamma till Lilla A

Ja vad jag har läst mig till är det vanligast vid betydligt fler äggblåsor än så. Självklart ska jag följa hennes ordination, men känner mig fundersam till behandling liksom om i fall att! Det är inte jätte roligt med alla dessa sprutor! Men biter väl ihop mina13 dagar och hoppas att det slutar i något bra!

• Pimpinellan

Jag tar tre om dagen i flera månader som gravid-man vänjer sig. Men tycker ändå läkaren tog i. Jag hade 10 blåsor-bara två färre och var då långt ifrån överstimulerad.

Svar på tråden Fragmin vid risk för överstimulering