• winklan88

Vilken bröst/amningspump är bäst???

Jag har en liten fråga till er som är erfarna inom detta ämne.
    Jag skall köpa en pump har jag tänkt men har ingen aning om vad som är bäst, smidigast och prisvärt?
    Sen om du har "bra att tänka på" tips så är jag öppen för det då jag är nybörjare :)

Tack! //L

• Svar på tråden Vilken bröst/amningspump är bäst???
  • Moolie

Min amningsmottagning rekommenderade medela. De hade enbart deras produkter och jag fick testa deras STORA pump (13 00kr) och fick veta att medela's mindre elektriska pump var av samma kaliber fast för privat bruk. Den ska vara på rea på lekmer för strax över 1 000kr.

• Bubbel85

Jag hade en vanlig handpump från mam. Inget fel med den egentligen men den läckte lätt och var ganska trög. Min väninna hade medelas handpump och fick intrycket att den var bra/bättre. Men det är säkert olika vad man tycker.

Jag pumpade bara ut för att ha ett litet lager i frysen ifall jag skulle va borta några timmar, därav kändes en elektrisk väldigt onödig. Min bebis drack utpumpad mjölk kanske en gång i månaden.

Jag hade ganska svårt att få ut mjölk, kanske berodde det på pumpen men alla får ut mjölk olika lätt. Bäst fungerade det om jag kunde amma bebisen på ena bröstet och pumpa på andra samtidigt :) annars dricka massa vatten innan, pumpa på morgonen och titta på bebisen under tiden.

Mitt råd är att ju mer du tänkt pumpa ut, ju bättre maskin helt enkelt :) tror att man kan få låna/hyra elektrisk amningspump på BVC, kan ju va en idé att testa innan man bestämmer sig om det är värt pengarna eller ej :)

• winklan88

Tack så mycket för tipsen! :)
    Jag hade tänkt mig någon typ av handpump i alla fall då jag bara tänkt att pumpa så att man har ett litet lager hemma om det skulle behövas samt att pumpa ut ifall lillan skall passas eller liknande :)

Finns det fler tipsare där ute så skriv på bara :)

• honeybaby

Jag har en elektrisk, en tommee tippee, tycker att den är toppen. hade också bb:s värstingmodell i början, men tyckte att den var ganska smärtsam..

• aleakim

Hade också medelas handpump, harmony heter den tror jag. Är väldigt nöjd med den :)

Nu pumpade jag inte värst mycket men det hade nog funkat det med, tog 6-7 minuter att fylla en flaska :)

W och liten i magen :)
  • Mamma76

Jag hyrde Medelas sjukhuspump, duo. Det var underbart. Jag köpte också Medelas pumpningsbehå för att slippa hålla flaskorna.

Jag pumpade var tredje timme i två månader pga sonens andningssvårigheter.

Avent var helt meningslöst dålig pump.

• winklan88

Det blev faktiskt en Avent och den verkar funka toppen än så länge :) Valden den för att den var så liten och smidig och får plats i väskan :)

Svar på tråden Vilken bröst/amningspump är bäst???