• kullerstenen

motorolja på katten

Hejsan!

Nu är det såhär att min katt har på något sätt fått motorolja på hela sin bakdel och även under magen, ser ut som om hon badat i det ungefär. Iallafall detta hände för tre dagar sen nu och jag har duschat henne 5 gånger sedan det hände, men ingenting hjälper det går inte bort, jag har testat rapsolja, diskmedel, såpa, våtservetter och vanligt schampo. Någon som vet vad man ska göra? Kan tillägga att hon har två veckor gamla kattungar också, så deras päls har också fått på sig eftersom dom äter, och jag vet att det inte är bra men behöver tips på hur jag ska gå tillväga för att få bort det från kattmamman som har mycket? Och samt de lilla i bebisarnas päls då jag inte vill duscha dom?

Tack på förhand!!!

• Svar på tråden motorolja på katten
  • Birgitta02

Ring veterinären och hör om de kan hjälpa dig. Olja på skinnet gör att hon får i sig gifter. Likadant när hon tvättar sig.

• Dexter dot com

Yes brukar fungera och är det ända in på skinnet funkar ju inte att raka bort det heller. Olivtvål och galltvål löser ju iof fett, det kan vara värt att testa.

• Birgitta02
    Dexter dot com skrev 2015-05-29 17:39:58 följande:

Yes brukar fungera och är det ända in på skinnet funkar ju inte att raka bort det heller. Olivtvål och galltvål löser ju iof fett, det kan vara värt att testa.

Handlar inte bara om att lösa fett. Då kan man använda t-röd. Det ska vara hyfsat sunt för katten också.
    Ring veterinär TS.
  • Dexter dot com
    Birgitta02 skrev 2015-05-29 17:42:27 följande:
    Handlar inte bara om att lösa fett. Då kan man använda t-röd. Det ska vara hyfsat sunt för katten också.
    Ring veterinär TS.
    Just därför nämnde jag medel som inte på något sätt är farliga ;)
Svar på tråden motorolja på katten