• lindajhlala25

Foglossning mammaledig.. Suck

Hej!

Är gravid i v 28 och har fått väldigt ont. Molande värk har svårt att böja mig för att lyfta min dotter som är 13 månader:(. När jag går knakar det bak vid fogarna som att det ligger fel det gör skit ont. Hur gör man när man är mammaledig å har det så här:(. Kan man bli sjukskriven så man får avlastning av sambon?.

Gråter mycket för det är så jobbigt

• Svar på tråden Foglossning mammaledig.. Suck
  • cissi82

Du kan bli sjukskriven och sambon kan vara hemma och vabba barnet i 60 dagar. Sen får han vara föräldraledig.

Jag har själv varit sjukskriven sen sonen kom för 13 månader sen. Så min man har fått vara föräldraledig först och sen när sonen blev 240 dagar kunde han vabba 60 dagar för att sen gå på fl igen.

Kry på dig!
    Sök hjälp hos sjukgymnast om du inte redn gjort det. Det hjälpte mig massor. Fick en tens och gick på vattengympa en gång i veckan med andra gravida med besvär.

• Batmamba

Undvik allt som gör ont! Gå till en väl insatt sjukgymnast och få övningar. Googla Thomas Torstensson så får du fler tips!

Ta det jättelugnt. Om du inte blir av med foglossningen efter förlossningen gäller det att iaf inte vara sämre än du måste. Det är inte kul att ha två små barn att ta hand om och samtidigt inte kunna röra sig normalt. Tro mig. Jag blev deltidssjukskriven från min föräldraledighet pga foglossning efter förlossningen. Om en läkare inte fattar vikten av att inte anstränga sig med foglossning, gå till en annan.

• lindajhlala25
    cissi82 skrev 2015-05-25 17:31:57 följande:

Du kan bli sjukskriven och sambon kan vara hemma och vabba barnet i 60 dagar. Sen får han vara föräldraledig.

Jag har själv varit sjukskriven sen sonen kom för 13 månader sen. Så min man har fått vara föräldraledig först och sen när sonen blev 240 dagar kunde han vabba 60 dagar för att sen gå på fl igen.

Kry på dig!

Sök hjälp hos sjukgymnast om du inte redn gjort det. Det hjälpte mig massor. Fick en tens och gick på vattengympa en gång i veckan med andra gravida med besvär.

Tack för all information:). Okej det är bra att man kan göra så. Det är ju verkligen skit jobbigt detta. Min svärmor sa att vattengympa tydligen ska vara toppen när man har foglossning. Ska kika om det finns i denna stad.
  • lindajhlala25
    Batmamba skrev 2015-05-25 17:32:20 följande:

Undvik allt som gör ont! Gå till en väl insatt sjukgymnast och få övningar. Googla Thomas Torstensson så får du fler tips!

Ta det jättelugnt. Om du inte blir av med foglossningen efter förlossningen gäller det att iaf inte vara sämre än du måste. Det är inte kul att ha två små barn att ta hand om och samtidigt inte kunna röra sig normalt. Tro mig. Jag blev deltidssjukskriven från min föräldraledighet pga foglossning efter förlossningen. Om en läkare inte fattar vikten av att inte anstränga sig med foglossning, gå till en annan.

Tack så mycket ska kolla upp det:). Men usch din stackare. Fy vilken otur att det inte försvann måste varit extremt jobbigt. Ja man får ju hoppas på att man träffar en bra läkare som förstår.
Svar på tråden Foglossning mammaledig.. Suck