• MissBeesly

Långsam ökning av graviditetstest

Hej!

Jag behöver få era erfarenheter om stegring av graviditetstest. Plussade jättesvårt på bim-2 och har fortsatt kolla tester varje eller varannan dag eftersom jag är orolig för missfall. Har haft ett missfall tidigare. Testerna ökar men extremt långsamt och nu är jag på bim+5. Är det någon som haft liknande? Hur gick det för er?

• Svar på tråden Långsam ökning av graviditetstest
  • GlitterLina
    MissBeesly skrev 2015-05-24 19:29:52 följande:

Hej!

Jag behöver få era erfarenheter om stegring av graviditetstest. Plussade jättesvårt på bim-2 och har fortsatt kolla tester varje eller varannan dag eftersom jag är orolig för missfall. Har haft ett missfall tidigare. Testerna ökar men extremt långsamt och nu är jag på bim+5. Är det någon som haft liknande? Hur gick det för er?

php0xxWOA09743.jpg

Tycker det ser ut att öka bra :)

Prova att köp ett cb plus istället där ser man bättre om plusset ökar :)
  • Fian88

Tycker det ser ut som en fin stegring! Grattis till graviditeten . Och tänk på att du väntar barn, inte missfall!

• MissBeesly

Tack för era snabba svar fian88 och glitterlina! Skönt att ni tycker det ser hyfsat ut. När man kollar andra trådar verkar det som att folks tester blivit starka så snabbt. Till saken hör att jag från början, redan innan bim hade jätteömma bröst, men nu sen tre dagar ömmar de knappt alls. Men tycker att det är konstigt att testerna skulle bli starkare om missfall är på g.

• GlitterLina
    MissBeesly skrev 2015-05-24 20:51:10 följande:

Tack för era snabba svar fian88 och glitterlina! Skönt att ni tycker det ser hyfsat ut. När man kollar andra trådar verkar det som att folks tester blivit starka så snabbt. Till saken hör att jag från början, redan innan bim hade jätteömma bröst, men nu sen tre dagar ömmar de knappt alls. Men tycker att det är konstigt att testerna skulle bli starkare om missfall är på g.

Symtomen kan komma å gå :)
  • Lisen84

Det är svårt att säga tycker jag. Jag har 3 tidiga missfall i bagaget (v 6-7) men är nu äntligen i v 16. Jag testade som en tok varje dag vid andra o tredje missfallet o även nu vid denna graviditet. Vid mf blev testerna starkare men inte mkt. Denna gång ökade det långsamt men bim +7 var det lika starkt som kontrollstrecket. Det blev det aldrig vid missfallen. Jag googlade som en galning efter stegring gravtest. Samtidigt tror jag att det kan va olika från person till person. Min kompis testade inte starkt positivt förrän i v 7. Men det där som alla säger "ett plus är ett plus oavsett styrka" det köper jag inte riktigt. Iaf har jag kunnat förutspå mina två senaste missfall. Jag kan se om jag kan lägga upp några bilder på mina stegringar..

• Lisen84

Bilderna visar uppifrån och ner:

missfall 1. BIM, BIM +2, BIM +4, BIM +6

missfall 2. BIM, BIM +2, BIM +4, BIM +6

Pågående graviditet. BIM, BIM +2, BIM +4, BIM +6

• Lisen84

Men ditt BIM +5 är starkare än båda mina BIM +6 vid missfallen så det är positivt! :)

Vill inte på något sätt göra dig osäker men jag hade önskat att någon hade visat mig bilder på sina stegringar när jag letade febrilt! Håller tummarna för dig!

• MissBeesly
    Lisen84 skrev 2015-05-24 21:52:59 följande:

Men ditt BIM +5 är starkare än båda mina BIM +6 vid missfallen så det är positivt! :)

Vill inte på något sätt göra dig osäker men jag hade önskat att någon hade visat mig bilder på sina stegringar när jag letade febrilt! Håller tummarna för dig!

Tack så mycket för dina erfarenheter av detta! Ja bilder på tester vill man ju gärna ha och jämföra med. Håller med om att mina nog ligger nånstans emellan dina missfallstest och ditt som gått bra. Märkte du någon skillnad i symtom den gången det gick vägen? Och vid missfallen - fortsatte du testa efter de på bilderna?
  • Lisen84

Jag hade nästan mer symptom vid missfallen än denna gång faktiskt. Så symptom är luriga. Vid denna graviditet fick jag ömma bröstvårtor i v 5-6 som efter det har kommit o gått, kan va ömma på morgonen o sen inte mer under dagen. Sen har jag varit illamående o kräkts som en gris sen v 7. (Gör det fortfarande..) Förutom det inga symptom! Vid missfallen hade jag bla. Yrsel, ömma bröst, trötthet, humörsvängningar osv.

• Lisen84

Jag fortsatte testa men det blev aldrig starkare än så.. Då visste jag :( o sen kom väl blödningen några dagar till en vecka senare. Vid denna grav testade jag sista gången i v 9 för jag hade nr blodig flytning då och testet blev aldrig starkare än kontrollstrecket för mig. (Det nojade jag oxå över..) men såg bebben sprattla runt senast för 2 v sen så det kan gå bra iaf :)

• MissBeesly
    Lisen84 skrev 2015-05-24 22:11:48 följande:

Jag fortsatte testa men det blev aldrig starkare än så.. Då visste jag :( o sen kom väl blödningen några dagar till en vecka senare. Vid denna grav testade jag sista gången i v 9 för jag hade nr blodig flytning då och testet blev aldrig starkare än kontrollstrecket för mig. (Det nojade jag oxå över..) men såg bebben sprattla runt senast för 2 v sen så det kan gå bra iaf :)

Vad härligt att det gått ända till v 16 för dig trots dina tidigare missfal! Tycker att jag är lite ömmare i brösten idag ändå, jobbigt eftersom man går och känner efter så mycket. I ditt fall verkar det ju som att tydliga symtom inte varit tecken på en lyckad graviditet. Ska ringa min gynekolog idag och bolla min oro för att höra vad de tycker.
Svar på tråden Långsam ökning av graviditetstest