Tycker du tiggarna borde avhysas av polis i städerna?
Debatten om tiggarna är mycket känslig vad tycker du?
Debatten om tiggarna är mycket känslig vad tycker du?
Jag är för mänsklighet men inte för dumhet. Självklart bör tiggarna avhysas det är organiserad parasitism.
Problemet är att det finns luckor i lagen, när det gäller avhysa nån som håller på med organiserat tiggeri, så polisen kan inte göra något, som att kolla upp om det är organiserat tiggeri eller inte. polisen lyckades få en i södra Sverige avhyst från platsen där han satt, det var en 12 år som satte och tiggde, mannen som sagt åt att 12 åringen att tigga, väntar på rättegång, och det har snart gått 1 år sen han grepps för misstänkt för människohandel.
Polisen har viktigare uppgifter än att städa bort sådant vi inte tycker är tilltalande.
Du borde nog läsa på om fästingar, för varje år är det människor som får gå på antibiotika, på grund av dom blivit bitna av fästingar, och dom fästingar som är farliga och sprider bakterier som är farlig för människor är dom som lever i högt gräs och buskar. Barn drapas ofta fästingar, så dom får man hålla koll på så dom inte är där det finns fästingar. Går man i gräs eller buskar, bör man ha långbyxor och lång armad tröja, då klarar man sej från att bli bitna av fästingar.
Florerar en del okunskap när dessa ska debateras, men åsikter har alla. :)
70 för ett förbud/en avhysning, 15 mot.
Låter ungefär som det ska vara.
Viktigaste frågan är varför vi inte redan stoppar dem vid gränsen. Eller har makthavarna ingen koll på Schengen avtalet.
Jag är för mänsklighet men inte för dumhet. Självklart bör tiggarna avhysas det är organiserad parasitism.
Jag är inte intresserad av filmer som beskriver romer fel, gillar inte dom som skriver inlägg som leder till hets mot folkgrupp. Jag har vallonblod i mej och dom kom till Sverige på 1600 talet för att dom var duktiga smedar, jag släktforskar finner en hel del historia om vårt land. Vikingarna är inte från början svenskar, man vet inte var dom kom ifrån. Det fanns människor i Sverige innan vikingarna, som kom till skandianavien långt innan vikingarna. som vandrade uppåt vart efter istiden försvann.
70 för ett förbud/en avhysning, 15 mot.
Låter ungefär som det ska vara.
Viktigaste frågan är varför vi inte redan stoppar dem vid gränsen. Eller har makthavarna ingen koll på Schengen avtalet.
Självklart borde polis sköta sitt jobb och upprätthålla ordningen.
Absurt att det är ens en aktuell fråga.
Självklart borde polis sköta sitt jobb och upprätthålla ordningen.
Absurt att det är ens en aktuell fråga.
Polisen har fel det är ett brott att sätta upp containrar mellan lyktstolpar/parkbänkar, och det går under säkerhetsrisk. Polisen är bara lata och trötta, bryr sej inte om tiggarna bryter mot någon lag, men även om polisen inte bryr sej, så ska man inte ta lagen i egna händer. Bästa sättet är att läsa lagen, så man kan påminna polisen att det är ett brott mot lagen, och att det går under lagen säkerhetsrisk, och väskor och påsar, som lämnas obenade räknas som nedskräpning och ger böter på 800 kr. Polisen verkar inte kunna lagarna.
Intressant att det är fler kvinnor än män på FL. Det ger mig hoppet tillbaka att de röstar så bra.