Anonym (TS) skrev 2015-05-24 14:46:08 följande:
Nej han har inte vart gift. Jag är fortfarande inte intresserad av livförsäkringar och dyrligt för det ska ju såklart gå till barnen. Och det har ingenting med trådstarten och göra. Frågade om de kan ärva grejer som står i mitt namn..
Och ja vi sover gott på natten, hurså?
Ponera så här.
Han jobbar. Hans arbetsplats har ett kollektivavtal.
Med detta kollektivavtal så betalar hans arbetsgivare in en summa pengar. Kollektivavtalsförsäkring kan man kalla det.
Ibland så finns det då en försäkring i detta som löser ut om han dör. Lite olika dock om det bara gäller för till och från arbetet och under arbetet. Men det finns också ibland för fritiden.
Så jag var inte inne på att kränga eller sälja någon försäkring överhuvudtaget till dig.
Men du har absolut rätt att detta inte har med tråden att göra överhuvudtaget..
Om det nu mot förmodan händer något. Kom då inte och säg att ingen någonsin nämnde detta för dig.
Jag menade på att du/ni kan sova gott om natten för att det är inget arv i ert fall. När det gäller bilar och husvagn.
Nej ingen kan ärva något som står i ditt namn, O absolut inte om ni är endast sammanboende. Vilket i den juridiska meningen så är ni inte/ej det. Han bor ju på en postbox. Har sin adress där eller är mantalsskriven på boxen. Inte där du bor!!
Så skämtsamt kan man säga att han bor i en postbox. Ok ett dåligt juridiskt skämt.
Nåväl jag ville bara ert bästa. Inser att du nog inte tror så och bli irriterad över mitt tjat.
Så jag hoppar av tråden och väljer att önska er lycka till och hoppas att detta med arv inte blir aktuellt på på jätte många år till. Samt var rädda om varandra.