• Malejn

Kattsyskon bråkar efter kastrering

Jag har två små kattsyskon. En tjej och en kille, de är runt halvåret nu.

Idag kastrera vi hankatten. När vi kom hem med honom gick honan fram och luktade på honom och de va inte mer med de. Sen helt plötsligt började hon smyga omkring, fräste och höjde ryggen sådär åt sidan och svansen vart enorm. Hon började göra så

Mot hanen. Nu så fort han kommer nära henne morrar hon ilsket mot honom och han "gnyr" o låter lite ledsen o försöker följa efter henne. För de har alltid gosat med varandra och sovit ihop och lekt men nu är de som att honan inte vill vara nära honom mer. Visst, de har ju bara gått en dag och han luktar väl annorlunda efter ingreppet med mera. Men tycker de e tråkigt att se dom såhär. Nån som vet om de går över och varför hon möjligtvis gör såhär?

• Svar på tråden Kattsyskon bråkar efter kastrering
  • Birgitta02

Din hankatt luktar annorlunda från veterinärkliniken. De har tvättat honom med desinfektionsvätska osv. Jag lät alltid den katt som varit hos veterinären för ingrepp att ligga i enskilt rum några timmar med mig för att dofterna skulle försvinna och få lite hemlukt igen.

Det kommer ta något dygn eller två, sen kommer det bli som vanligt igen. Jag lovar:)

Svar på tråden Kattsyskon bråkar efter kastrering