• Idskus82

Frågor kring cerazette?

Hej!
    Som min rubrik lyder har jag lite fråga angående cerazette.
    Strax efter jul så bestämde jag och min sambo att det vore mysigt med tillökning i familjen (har en dotter från ett tidigare förhållande).
    Så jag slutade med mina cerazett och mensen kom igång direkt. Så i 5 månader har jag haft regelbunden mens och nu sist kom den på exakt datum.Den varade bara 2 dagar sist, men det kanske man bara ska vara glad för.
    Så nu till min dumma lilla fråga! Tror i att min kropp är redo att bli gravid nu eller kan cerazetten fortfarande ha nån påverkan på min kropp.
    Det är ju inte så att vi har försökt aktivt, men som mamma och med barnlägntan grunnar man ju alltid så det inte är något fel på matchningen mellan min sambo och mig?
    Så är det någon som har erfarenhet av dessa p-piller??

• Svar på tråden Frågor kring cerazette?
  • viseversa

Jag blev gravid nästan på en gång efter jag slutat med cerazette. Första gången hade jag en mens emellan. Sen blev jag gravid på andra äl efter det. Andra gången hann jag inte ens få mens. Blev gravid 3 veckor efter jag slutade med dessa piller. Så jag tror absolut du kan bli gravid redan nu.

• Idskus82

Tacksam för svaret:)) Har varit lite orolig för att försöka igen, med dottern blev jag gravid direkt. Men dels har jag ätit cerazetten i 7 år och har ny partner. Då kanske man kan börja smygkika lite på ägglossningskalender nu då och börja "öva" )

• Voodoodoll
    viseversa skrev 2015-05-21 08:45:07 följande:

Jag blev gravid nästan på en gång efter jag slutat med cerazette. Första gången hade jag en mens emellan. Sen blev jag gravid på andra äl efter det. Andra gången hann jag inte ens få mens. Blev gravid 3 veckor efter jag slutade med dessa piller. Så jag tror absolut du kan bli gravid redan nu.

Samma här. Blev gravid direkt jag slutade med dem.
  • er123

Hur lång tid tog det för er o bli gravid ? Slutade med de för 3 veckor sedan, och inte fått någon mens o misstänker jag är gravid. Så min fråga till er är hur märkte ni att ni va gravida haha? så det inte är någon symtom bara man får för man slutar 

• Idskus82

Hittade min gamla tråd.
    Efter vi började försöka aktivt med att hålla någorlunda koll på ägglossningsdatum tog det oss 2 månader att bli gravida. Nu är jag i vecka 34 och snart dax för förlossning. Så att ha ätit p-piller i 8 år och sluta hade ingen inverkan på mig att bli gravid i alla fall.

Svar på tråden Frågor kring cerazette?