• Trassla

såå trött extrem foglossning

Haft en helt galen graviditet. Drabbats av ungefär allt man kan drabbats av.

Nu har jag extrem foglossning. Kan inte sitta,stå absolut inte gå. Ska jag lämna huset så är det smygandes med kryckor. Åka bil är vidrigt. Sova går inte.
    Haft TENS men vågar inte använda den på några dagar då jag fick brännblåsor i huden efter att haft den på Max en hel dag.

Finns det någon som har några tips?
    Hur ska jag orka 10v till?

Jag har aldrig vart så bitter. Ser ingen glädje i någonting. Är bara ledsen och trött.

• Svar på tråden såå trött extrem foglossning
  • Trippelmamma76

Kiropraktor var det enda som funkade mot min svåra foglossning. Testa det! Det var så skönt att kunna gå igen... Sjukgymnasten gjorde ingen skillnad för mig, och enligt kiropraktorn så motverkar vissa av deras råd till och med, vilket stämde för mig i alla fall.

• Pojkmamma86

Jag blev beviljad tidigare igångsättning pga min foglossning hade oxå så illa att jag fick krypa fram i snigelfart med kryckor. Prata med din bm om att få en remiss till läkaren som bestämmer om igångsättning.

• Terese1983

Hej! Jag kan förstå hur du känner.

När jag väntade mitt första barn jobbade jag inom äldrevården och i vecka 10 började min rygg trassla. Tänkte då att jag lyft tokigt på jobbet och kämpade på. Jag hade tydligen fel... När jag va i vecka 15 gick jag till vårdcentralens sjukgymnast och hon sjukskrev mig 100% och jag fick bälte, kryckor och börja i vattengympa för gravida på sjukhuset. Några gånger hann jag gå innan sjukgymnasten tog bort den träningen för mig - jag blev bara sämre. Jag försökte alla knep, tips och råd jag fick - vissa bättre och vissa sämre. Sov på sidan med kudde instoppad mellan knäna, hade en läskback i sängen, olika graviditetsbälten provades mm mm. Inget funkade.

Vecka 18 fick jag min rullstol och sen kom arbetsterapeuten med nån motordriven grej till sängen så jag skulle kunna ta mig upp och ner själv. Dom resterande 22veckorna va ett mörker, kände mig fångad i mitt hem och i min egen kropp. Jag hade en kompis som kom och hämtade mig och rullstolen emellanåt för att åka iväg en stund.

När jag va gången 37+6 satt läkarna igång mig för då gick det inte längre....

Tack och lov gick förlossningen snabbt och ut kom en liten tjej med tindrande ögon.

Sen började rehabiliteringen.

Trots detta kom det en lillebror också. Nu avråder läkare och barnmorskor mig att skaffa fler barn eftersom dom säger att det är 50/50 att jag kan gå igen efter en till graviditet....

Mitt råd är att lyssna på din kropp och har du inte ställt undan dammsugaren än så gör det (en riktig fälla vid bäckensmärta ) och kolla med din barnmorska om igångsättning.

Svar på tråden såå trött extrem foglossning