Panikångest kopplat till svartsjuka?
Hejsan.
Min pojkvän och jag har väldigt olika värderingar. Jag tycker t.ex inte att man ska vara så kärleksfull via sms till andra och sådär.
Dock har han en tjejkompis som kallat honom älskling,bebis. Dom skriver "pusspuss" och sånt där. Han har även skrivit "min flickvän är bortrest och det är ensamt i sängen, behöver sällskap". Han sa att det var ett skämt men jag tog det jättedåligt. De har varit vänner i 7-8 år och jag och min pojkvän har varit tillsammans 1,5 år. Men nu så drömmer jag mardrömmar om henne, så fort jag tänker på henne får jag sjuk ångest och nästan panik. Kan börja gråta av ingenting och liknande. Jag är 18, pluggar i Helsingborg och min familj bor i Gävle. Har det även stressigt i skolan och saknar familjen ofta vilket kanske också kan vara en del? Så fort han pratar om att han träffade henne på McDonalds eller liknande får jag panik och kan inte tänka klart. Behöver verkligen råd för att lindra detta, vet i grunden att min pojkvän aldrig skulle göra något mot mig, men har också valt att ljuga om vissa saker för att "jag inte ska bli sur" vilket har förstört förtroendet mellan oss...
Hjälp??