• Itgurl

Panikångest kopplat till svartsjuka?

Hejsan.

Min pojkvän och jag har väldigt olika värderingar. Jag tycker t.ex inte att man ska vara så kärleksfull via sms till andra och sådär.

Dock har han en tjejkompis som kallat honom älskling,bebis. Dom skriver "pusspuss" och sånt där. Han har även skrivit "min flickvän är bortrest och det är ensamt i sängen, behöver sällskap". Han sa att det var ett skämt men jag tog det jättedåligt. De har varit vänner i 7-8 år och jag och min pojkvän har varit tillsammans 1,5 år. Men nu så drömmer jag mardrömmar om henne, så fort jag tänker på henne får jag sjuk ångest och nästan panik. Kan börja gråta av ingenting och liknande. Jag är 18, pluggar i Helsingborg och min familj bor i Gävle. Har det även stressigt i skolan och saknar familjen ofta vilket kanske också kan vara en del? Så fort han pratar om att han träffade henne på McDonalds eller liknande får jag panik och kan inte tänka klart. Behöver verkligen råd för att lindra detta, vet i grunden att min pojkvän aldrig skulle göra något mot mig, men har också valt att ljuga om vissa saker för att "jag inte ska bli sur" vilket har förstört förtroendet mellan oss...

Hjälp??

• Svar på tråden Panikångest kopplat till svartsjuka?
  • Mrssissi

Du säger att han ljugit förr, har han då ljugit om den här vännen då? Jag skulle aldrig acceptera att min sambo skrev sådana saker till en annan tjej och det spelar ingen roll om dom varit vänner sedan blöjor, det handlar snarare om respekten mot dig! Jag tycker du ska prata med honom om att du mår så här

Dåligt! Kan du kanske träffa henne? Tror du att du kan må bättre om du får höra hur hon tänker? Hoppas allt löser sig för dig!

• fr0kenandersson

Vad är det för fel på din pojkvän??? Det där skulle jag säga är otrohet. Varför skulle han annars vilja ha sällskap i sängen när du är borta? Jag skulle gjort slut.. Skulle inte orkat med en sån människa.. Min sambo skriver bara vanliga ":)" smileys till andra tjejer, han skriver iofs aldrig till andra tjejer förutom sina kollegor när han undrar om de kan byta pass. Jag skulle aldrig heller skriva sådär till killkompisar. Usch och fy. Du förtjänar bättre ju..

• Mrssissi
    fr0kenandersson skrev 2015-05-16 14:34:54 följande:

Vad är det för fel på din pojkvän??? Det där skulle jag säga är otrohet. Varför skulle han annars vilja ha sällskap i sängen när du är borta? Jag skulle gjort slut.. Skulle inte orkat med en sån människa.. Min sambo skriver bara vanliga ":)" smileys till andra tjejer, han skriver iofs aldrig till andra tjejer förutom sina kollegor när han undrar om de kan byta pass. Jag skulle aldrig heller skriva sådär till killkompisar. Usch och fy. Du förtjänar bättre ju..

• Leffe69

Mår du dåligt av det och han älskar dig så borde han sluta skriva på de där sättet till henne. Finns ingen som helst anledning att skriva sådär när man har en partner anser jag.

• Mrssissi
    Itgurl skrev 2015-05-16 12:31:10 följande:

Hejsan.

Min pojkvän och jag har väldigt olika värderingar. Jag tycker t.ex inte att man ska vara så kärleksfull via sms till andra och sådär.

Dock har han en tjejkompis som kallat honom älskling,bebis. Dom skriver "pusspuss" och sånt där. Han har även skrivit "min flickvän är bortrest och det är ensamt i sängen, behöver sällskap". Han sa att det var ett skämt men jag tog det jättedåligt. De har varit vänner i 7-8 år och jag och min pojkvän har varit tillsammans 1,5 år. Men nu så drömmer jag mardrömmar om henne, så fort jag tänker på henne får jag sjuk ångest och nästan panik. Kan börja gråta av ingenting och liknande. Jag är 18, pluggar i Helsingborg och min familj bor i Gävle. Har det även stressigt i skolan och saknar familjen ofta vilket kanske också kan vara en del? Så fort han pratar om att han träffade henne på McDonalds eller liknande får jag panik och kan inte tänka klart. Behöver verkligen råd för att lindra detta, vet i grunden att min pojkvän aldrig skulle göra något mot mig, men har också valt att ljuga om vissa saker för att "jag inte ska bli sur" vilket har förstört förtroendet mellan oss...

Hjälp??

Hur mår du? Har du fått chansen att prata med din pojkvän?
  • Itgurl
    Mrssissi skrev 2015-05-17 12:53:26 följande:

Hur mår du? Har du fått chansen att prata med din pojkvän?

Har pratat med honom, och berättat hur jag mått. Han säger att han inte vill ge upp på oss och är villig att anpassa sig efter hur jag mår vilket kan vara en självklarhet. Men det känns bättre i alla fall..
  • Anonym (Hej)

Du behöver berätta för honom vad du tycker är okej och inte är okej i ett förhållande. Sedan får han ta ställning till det. OM han lyssnar på dig och vill dig väl och älskar dig kommer han göra allt för att du ska må bra. Om han inte ändrar på sig för din skull så är han en idiot och du förtjänar bättre. Det är inte konstigt att du mår som du gör när han beter sig som en skitstövel. Var stark och kram på dig! 

• Anonym (Hej)
    Itgurl skrev 2015-05-17 17:35:01 följande:
    Har pratat med honom, och berättat hur jag mått. Han säger att han inte vill ge upp på oss och är villig att anpassa sig efter hur jag mår vilket kan vara en självklarhet. Men det känns bättre i alla fall..
    Okej såg detta nu, vad bra att ni pratat om det <3
  • Mrssissi
    Itgurl skrev 2015-05-17 17:35:01 följande:
    Va skönt för dig! Se till att han håller det nu också! Du är värd det bästa glöm inte det
Svar på tråden Panikångest kopplat till svartsjuka?