Birmafröken skrev 2015-06-02 20:19:24 följande:
5 kullar alltså! Vad "mysigt" det låter och vad härligt att tänka på att alla dessa ungar säkert också fick en och annan kull....
Tja... För att gå lite OT och svara på denna dumdryga sarkasm.
Vad som inte framgår i mina berättelser är vad som hände med kattungarna, eller hur? Jag skrev bara om dräktigheten inget annat. Då tråden ämne och fråga var ju om "Är min katt gravid".
Då höll jag mig enbart till detta och lämnade info baserat på våra familjekatter. Så detta är bara helt grundlösa spekulationer från din sida, baserat på konceptet "ta för givet att det är på ett visst sätt".
Vilket får mig att tänka på, med vilken rätt har du att sitta och utgå från att det skulle bli fler ungar av de fem kullarna vi fick och att alla i kullen överlevde?
Och även om våra katter inte var kastrerade så höll vi dem inne under löpning, och skulle olyckan vara framme och de smet ut så gick vi faktiskt ut och hämtade in katterna. Vi gav dem även dem faktiskt p-piller, utskrivna av veterinären. Så kan även det flunka med p-piller på katter precis som med oss människor.
Ja sant är att vi fick en fyra, fem kullar. Det du inte känner till, som skulle vara helt jävla OT för tråden egentligen, är att fosterfar i samråd med mamma redan direkt vi födseln slog igäl dem med ett snabbt slag, (ett speciellt slag så de dog genast) och begravde dem med. Och DU det var faktiskt tillåtet "på den tiden" när jag var barn att "slå igäl" kattungar på det sättet som fosterfar gjorde. Sedan att jag satt på mitt rum och grät och var otröstlig i flera dagar är också lite OT.
Vi behöll en maximalt två ur varje kull, och de som fick katterna av oss kastrerade faktiskt ungarna. Inklusive den honan som fick flyttat från stan till landet, då min morfar behövde en råttjägare. Den kattungen blev halvvild och gick i jämn kamp med rävar. Dock än dag så mötte kattan "fel" räv och blev dödad. Men sådan är naturens gång. Även om det känns ledsamt att bli av med en fin go katt som var halvvild.
Är det några mer grundlösa spekulationer du skall komma med baserat på "ta för givet" nu när du svara mig? Eller kan man nu åter gå till den verkliga ämnet och spekulera i TS om hennes katt är gravid eller inte, baserat på bilderna och hennes beskrivningar? Då det är den verkliga frågan.
TIll TS..
Jag skall vara ärlig.. Än i dag så känner jag sorgen över de döda kattungarna.. När jag tänker tillbaka på det så får jag fortfarande tårar i ögonen trots att det hände för över 25-35 år sedan (jupp när jag var mellan 10-15 år).
Dock så ogillar jag även detta med att man bara utgår från att det "är på ett visst sätt" så som h*n gör här med sitt sarkastiska svar.
När jag såg dina kattbilder så kom jag p att jag saknar att en katt i lägenheten.
Huruvida man äger katten eller katten äger en själv, tja det är ju diskutabelt.