Vad är detta som jag har hittat i min sambos snusdosa?
Jag hittade någon form av tablett i min sambos snusdosa.
Någon som känner igen detta och kan säga vad det är för något?
Jag hittade någon form av tablett i min sambos snusdosa.
Någon som känner igen detta och kan säga vad det är för något?
methylphenidate sandoz
Enligt FASS så är de ljusgula.
I andra länder förekommer de i den färgen på bilden men Enligt FASS ska de vara ljusgula
Så då är frågan. Är det djungeldoktorn som skrivit ut dessa?
Finns överhuvudtaget ingen som helst anledning att förvara tabletten i snusdosan om man inte har något att dölja.
Färgen på bilden går att jämföra med det ljusgula till gula som finns på högra nedre delen på bilden. Som jag gissar på att det tillhör just en snusdosa.
Vanligt är också att snusdosan används för att lura ordningsmakten att förvara narkotiska preparat i och tillsammans med snus. Sägs också ryktesvis att det förvillar en narkotika hund. Vilket är rykte och inte stämmer..
Absolut. filmdragerad tablett med en öppning för frisättning.
Med tanke på.. TS uppgift om att han sagt att han använder den som självmedicinering...
Sen borde hon både vetat och sett tabletterna förr. Det är hennes sambo.
Tablettens färg, form eller liknande borde då inte vara ett frågetecken.. Vad är detta jag fann?
Då hade hon sett den förr och känt igen den. O gåtan vore löst innan det ens kom till tanken att posta en bild på ett forum.
Nog mer pinsamt att du flyger i taket.
Svårt att avgöra. Men får inte den tabletten på bilden att vara 10mm snarare 7-8mm max Men det låter jag vara som ett osäkert kort.. med tanke på handens storlek. Men tänker man på en kvinnas hand och där livs och kärlekslinjen möts så.. Inga 10 mm
Jag har hittat en vit burk hemma och det står methylphenidate sandoz på dem.
Han fick diagnosen ADHD i årskurs 7 säger han och får dessa methylphenidate sandoz på recept av läkare.
Men om han nu tar dem som missbruk eller för självmedicinering vet inte jag. Men med tanke på symtomen han får, speedad, biter sitt käke, sluddrar när han pratar, vrickar på nacken, så blir jag allt fundersam och orolig. Det är ju omöjligt för mig att veta varför han tar dem, men om han nu säger att han tar dem som självmedicinering så får jag väl tro på det..