• Anonym (förvirrad)

Vad är detta som jag har hittat i min sambos snusdosa?

Jag hittade någon form av tablett i min sambos snusdosa.

Någon som känner igen detta och kan säga vad det är för något?

• Svar på tråden Vad är detta som jag har hittat i min sambos snusdosa?
  • lilleman2000
    Anonym (hans-göran) skrev 2015-05-14 13:42:29 följande:
    methylphenidate sandoz
    Enligt FASS så är de ljusgula.

I andra länder förekommer de i den färgen på bilden men Enligt FASS ska de vara ljusgula

Så då är frågan. Är det djungeldoktorn som skrivit ut dessa?

Finns överhuvudtaget ingen som helst anledning att förvara tabletten i snusdosan om man inte har något att dölja.

Färgen på bilden går att jämföra med det ljusgula till gula som finns på högra nedre delen på bilden. Som jag gissar på att det tillhör just en snusdosa.

Vanligt är också att snusdosan används för att lura ordningsmakten att förvara narkotiska preparat i och tillsammans med snus. Sägs också ryktesvis att det förvillar en narkotika hund. Vilket är rykte och inte stämmer..
    Enligt Fass som du hänvisar till är 54 mg av Metylphenidate Sandoz varianten just röd.

Och nu börjar argumenten bli riktigt pinsamma... Så du menar att han är en missbrukare för att han förvarar sin dygnsdos medicin i snusdosan? Menar du att det vore smartare att han springer runt med hela tablettburken i fickan?

Snusdosor har ett litet förvaringsutrymme som är ypperligt för förvaring. Använde själv utrymmet när jag gick på penicillin och skulle ta 3 tabletter dagligen. 

Burken på bilden är just en snusdosa av märket ettan. Ts har även skrivit att pillret förvarades i en sådan.Att det således är en snusdosa är således ställt bortom rimligt tvivel. Lysande detektivarbete där, Sherlock. Har du några fler visdomar eller utslitna klyschor att dela med dig av?
  • Anonym (hans-göran)
    lilleman2000 skrev 2015-05-14 13:56:45 följande:
    Enligt Fass som du hänvisar till är 54 mg av Metylphenidate Sandoz varianten just röd.

Och nu börjar argumenten bli riktigt pinsamma... Så du menar att han är en missbrukare för att han förvarar sin dygnsdos medicin i snusdosan? Menar du att det vore smartare att han springer runt med hela tablettburken i fickan?

Snusdosor har ett litet förvaringsutrymme som är ypperligt för förvaring. Använde själv utrymmet när jag gick på penicillin och skulle ta 3 tabletter dagligen. 

Burken på bilden är just en snusdosa av märket ettan. Ts har även skrivit att pillret förvarades i en sådan.Att det således är en snusdosa är således ställt bortom rimligt tvivel. Lysande detektivarbete där, Sherlock. Har du några fler visdomar eller utslitna klyschor att dela med dig av?
    Absolut. filmdragerad tablett med en öppning för frisättning.
    Med tanke på.. TS uppgift om att han sagt att han använder den som självmedicinering... 
    Sen borde hon både vetat och sett tabletterna förr. Det är hennes sambo.
    Tablettens färg, form eller liknande borde då inte vara ett frågetecken.. Vad är detta jag fann?
    Då hade hon sett den förr och känt igen den. O gåtan vore löst innan det ens kom till tanken att posta en bild på ett forum.

Nog mer pinsamt att du flyger i taket.

Svårt att avgöra. Men får inte den tabletten på bilden att vara 10mm snarare 7-8mm max Men det låter jag vara som ett osäkert kort.. med tanke på handens storlek. Men tänker man på en kvinnas hand och där livs och kärlekslinjen möts så.. Inga 10 mm
  • Kerubmamman
    methylphenidate sandoz

I andra länder förekommer de i den färgen på bilden men Enligt FASS ska de vara ljusgula

Finns överhuvudtaget ingen som helst anledning att förvara tabletten i snusdosan om man inte har något att dölja.

Färgen på bilden går att jämföra med det ljusgula till gula som finns på högra nedre delen på bilden. Som jag gissar på att det tillhör just en snusdosa.

Vanligt är också att snusdosan används för att lura ordningsmakten att förvara narkotiska preparat i och tillsammans med snus. Sägs också ryktesvis att det förvillar en narkotika hund. Vilket är rykte och inte stämmer..
    Concerta 54 mg är ljusgula, men Methylphenidate Sandoz 54 mg är röda. 

Så här ser mina ut: 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (hans-göran)
    Kerubmamman skrev 2015-05-14 14:14:52 följande:
    Concerta 54 mg är ljusgula, men Methylphenidate Sandoz 54 mg är röda. 

Så här ser mina ut: 

Ja o din eventuella sambo eller partner skulle inte känna igen dem?

Om din partner skulle finna en sådan i din eventuella snusdosa så vore det inte så konstigt. Din sambo/partner har sett den förr. Det är ett av ditt dagliga liv.

O du skulle känna igen din partners eventuella dagliga tablett. eller inte det?

Eller lever ni så åtskilda liv?

I detta fallet så trycker jag på "bullshit knappen"
  • Kerubmamman
    Anonym (hans-göran) skrev 2015-05-14 14:25:42 följande:
    Ja o din eventuella sambo eller partner skulle inte känna igen dem?

Om din partner skulle finna en sådan i din eventuella snusdosa så vore det inte så konstigt. Din sambo/partner har sett den förr. Det är ett av ditt dagliga liv.

O du skulle känna igen din partners eventuella dagliga tablett. eller inte det?

Eller lever ni så åtskilda liv?

I detta fallet så trycker jag på "bullshit knappen"
    TS har väl aldrig sagt att sambon har ätit medicinen under deras förhållande? Ts skrev: "Han har tagit concerta innan, men då missbrukade han. Det gör han inte längre säger han." 
    Det tycker jag låter som att han har haft ett uppehåll pga missbruket. Sen om han brukar eller missbrukar igen, det är en annan fråga. 

Det är heller inte helt ovanligt att folk smusslar med "psykmediciner" särskilt om man har haft missbruksproblem. Skam och sånt.. 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • idis78

methylphenidate sandoz

Fast i styrkan 54 mg har de den färgen. I styrkan 18 mg är de ljusgula.
  • lilleman2000
    Anonym (hans-göran) skrev 2015-05-14 14:12:44 följande:
    Med tanke på.. TS uppgift om att han sagt att han använder den som självmedicinering... 
    Tablettens färg, form eller liknande borde då inte vara ett frågetecken.. Vad är detta jag fann?
    Då hade hon sett den förr och känt igen den. O gåtan vore löst innan det ens kom till tanken att posta en bild på ett forum.

Svårt att avgöra. Men får inte den tabletten på bilden att vara 10mm snarare 7-8mm max Men det låter jag vara som ett osäkert kort.. med tanke på handens storlek. Men tänker man på en kvinnas hand och där livs och kärlekslinjen möts så.. Inga 10 mm
    Fel igen, 54 milligrammaren ser till form och färg ut exakt som på TS bild.

Men du har rätt i att jag överreagerade, ber om ursäkt för sarkasm och otrevligher.

Men tycker fortfarande att du dömer ut killen som missbrukare på alltför vaga grunder.
  • Regndamen
    Anonym (hans-göran) skrev 2015-05-14 14:12:44 följande:

Ts är en kille.
  • Anonym (lst)
    Regndamen skrev 2015-05-14 16:29:48 följande:
    Ts är en kille.
    Hur vet du det? Ts sambo är iaf kille, menar du att TS är homofil?
  • Regndamen
    Anonym (lst) skrev 2015-05-14 16:51:09 följande:
    Hur vet du det? Ts sambo är iaf kille, menar du att TS är homofil?
    Jag vet det eftersom han även lägger upp trådarna på flashback, och där han inte kan vara anonym. Ts är den 17-årige kille som är tillsammans med en mycket äldre man som misshandlar honom, för ett tag sen var det en gigantisk tråd där han även lade ut sitt mobilnummer. Åh, sist så påstod han att de varit i Italien och att han blivit misshandlad.
  • ikna
    Anonym (förvirrad) skrev 2015-05-14 12:41:14 följande:

Jag har hittat en vit burk hemma och det står methylphenidate sandoz på dem.

Han fick diagnosen ADHD i årskurs 7 säger han och får dessa methylphenidate sandoz på recept av läkare.

Men om han nu tar dem som missbruk eller för självmedicinering vet inte jag. Men med tanke på symtomen han får, speedad, biter sitt käke, sluddrar när han pratar, vrickar på nacken, så blir jag allt fundersam och orolig. Det är ju omöjligt för mig att veta varför han tar dem, men om han nu säger att han tar dem som självmedicinering så får jag väl tro på det..

Låter som effekten som någon som inte har adhd/add får av metylfenidat.

Någon med adhd ska inte bete sig så på medicinen.
Svar på tråden Vad är detta som jag har hittat i min sambos snusdosa?