• Hummeldummel

Babyjogger -Hjälp!

Hej. Vi undrar en sak, som ni rutinerade säkert kan svara på.

Har en 5-åring som sitter i vagn, och kommer göra det länge till pga funktionshinder. Är lång ca 120cm och 22 kg.

I oktober kommer syskon. Vi behöver köphjälp.

Vi köper helst begagnat, då vi inte vet hur det kommer fungera med sonen. Surt att lägga pengar om det inte fungerar..

Vi funderar på två babyjogger. En singelvagn och en dubbel.

Vilka kan man ha liggdelar i? Tänkte använda samma liggdel, men bara "klicka över"

Finns det något babyskydd som passar till?

Vi funderade på City Elite singel och en City mini GT dubble.

Funkar de ihop?

Tacksam för svar. Bor i liten stad, de på affären visste inget, samt hade hutlösa priser...

• Svar på tråden Babyjogger -Hjälp!
  • Hummeldummel

Har kollat där och googlat. Men inte hittat svaren. Då gick vi till vår lilla butik, men de visste inte heller.

• Hummeldummel

Kan inte uppdatera trådstart från mobilen.

Men vi undrar över om vi ex köper en vagn av 2012 modell och en annan av 2015, funkar de ihop då?

• nettizmedman1

vi har haft en city elite från 2009 modell och den tror jag inte det fanns någon smidig liggdel till. Men jag vet att det kom några år senare.
    Jag skulle gissa på att dom är kompatibla med varandra.

• PoL

Jag har vanlig BJ City Mini syskonvagn samt singelvagn och är nöjd. Har hört att det är viktigt att få rätt modell av liggdel så den passar på vagnen, men vet tyvärr inte svaret på det du undrar. Jag hade ringt till nån / några av de stora barnaffärerna och frågat

• Kira2

Jag har en dubbel babyjogger city mini gt och en enkel, går att ha samma liggdel till båda! Köper du nyare modell går det även att fälla upp fotstödet, fall dom sover middag i vagnen!

Svar på tråden Babyjogger -Hjälp!