• Anonym (orolig)

sobil/alkohol?

Jag tar 3st 10mg sobil om dagen. Ja jag är beroende av dom och jag skäms för det! Jag ska på en 30 års fest och ska dricka alkohol! Nu är min fråga om jag tar sista sobilen kl 18:30 dagen innan å försöker att inte ta någon den dagen jag ska dricka! Kan jag då dricka mig berusad utan fara för mitt liv? Jag är jätte rädd att dö! Jag vill inte ha några dumma svar tack! Jag håller på att trappa ut mina sobril jag har tagit 5st 10 mg tidigare! Men är det någon fara att dricka sig berusad? Jag ska ju inte blanda sobril och alkohol! Jag tar ju sista sobrilen kl 18:30 dagen innan! Å jag tar inte sobril dagen jag ska dricka!

• Svar på tråden sobil/alkohol?
  • klyban

Du kan dricka, men överdriv inte.
    Inte mer än en flaska vin,  4öl(5,6%, eller 20cl sprit(37,5%).
    Så är det lugnt, tar du mer sobril.
    Så måste du vara mer försiktig.

• Anonym (orolig)
    klyban skrev 2015-05-09 18:44:07 följande:

Du kan dricka, men överdriv inte.

Inte mer än en flaska vin,  4öl(5,6%, eller 20cl sprit(37,5%).

Så är det lugnt, tar du mer sobril.

Så måste du vara mer försiktig.

Oki tack! Jag ska försöka vara duktig att inte ta sobril den dagen jag ska dricka! Vet du hur länge sobrilen sitter kvar i kroppen?
  • Anonym (Nykter alkoholist)

Bensodiazepiner, i ditt fall Sobril, kallas torrsprit. Ungefär samma effekt som alkohol. Du blir bara lite onyktrare av mindre mängd alkohol men du dör inte.

• klyban
    Anonym (orolig) skrev 2015-05-09 18:51:30 följande:
    Oki tack! Jag ska försöka vara duktig att inte ta sobril den dagen jag ska dricka! Vet du hur länge sobrilen sitter kvar i kroppen?

Halveringstiden är ~10h.
    Om man slutar dagen innan(gissar på 24h), så är det små mängder som interagerar med alkohol.
    Men du ska ändå, vara försiktig med alkoholen.
    Om du gillar att dricka, så köp 4,2-4,6% öl och max 5-6st sådana.
    Sen drick 2,8%, eller annat efter detta.
    Nu inte av anledningen att du riskerar att dö, för det kommer du inte göra alls.
    Utanför att du inte kommer balla ur.

Drick en öl/glas vin i taget, och känn efter.
    Låt tiden gå, för sen ta en till.
    Då kommer du ha kontroll på hela kvällen.

• Anonym (Nykteralkoholist)

Tycker att du ska låta bli att dricka sprit överhuvudtaget! Jisses, är det så viktigt att dricka alkohol att du riskerar din hälsa?

• klyban
    Anonym (Nykteralkoholist) skrev 2015-05-10 08:45:08 följande:
    Tycker att du ska låta bli att dricka sprit överhuvudtaget! Jisses, är det så viktigt att dricka alkohol att du riskerar din hälsa?
    Hur menar du hälsan kommer riskeras vid detta förfarande?
  • Anonym (skål)

Kombinationen i sig är inte farlig, bara tänk på att dricka med måtta dom benzo och alko slår mot samma receptorer.

Du kommer märka av sprit mycket mer i samband.

• klyban
    Anonym (skål) skrev 2015-05-10 12:30:55 följande:

Kombinationen i sig är inte farlig, bara tänk på att dricka med måtta dom benzo och alko slår mot samma receptorer.

Du kommer märka av sprit mycket mer i samband.

Ja, dom har en förmåga att boosta varandra.
    Men gör man som TS säger, slutar 24h innan, och tar det lugnt.
    Så bör man ha en rolig kväll, utan tok fylla pga man inte fattade vad som hände.

• Anonym (orolig)

Tack för svaren ?jag kommer att låta bli sobrilen den dagen jag ska dricka. Och jag hoppas att jag kommer få en rolig kväll (b)

Svar på tråden sobil/alkohol?