• Anonym (Uppgiven)

Lämna?

Gift med maken sen 12 år tillbaka, har två gemensamma barn varav en nyfödd bebis o en åttaåring. Maken har två tonåringar sen tidigare, dotter på 14 år o son på 18 år. Problemet gäller sonen. Vi har alltid haft en ganska dålig relation, vet ej varför egentligen om det är personkemi el om han skyller skilsmässan från hans föräldrar på mig ( vilket inte stämmer). Dottern o jag har jättebra relation o jag tycker väldigt mycket om henne. Sonen däremot, jag håller på att ge upp o funderar allvarligt på att lämna min man pga sonen. Han är så överjävligt egoistisk så det finns ingen ände på det, lat som fan och otrevlig. Hälsar aldrig spontant när han kommer hem tex, säger inte godmorgon när han kommer upp (man måste alltid säga först o då muttrar han nåt ohörbart). Hjälper aldrig till med något öht, kan till nöds bära ut soppåsen en gång i månaden om man ber honom. Ställer disken på bänken o inte i maskinen, går aldrig ut med hunden.. Och jag har försökt få honom att bli delaktig o hjälpa till men det är helt jävla omöjligt för maken är så otroligt mesig när det gäller sonen (alla andra barn ställer han höga krav på o gnäller o skäller ofta på

Men ALDRIG sonen). Tar jag upp detta så blir vi alltid ovänner, det slår aldrig fel. Han säger själv att han tycker sonen är lat o otrevlig men när jag säger ifrån så står han aldrig bakom mig. Nu säger sonen dessutom att han vil bo kvar efter gymnasiet (har ett år kvar) och maken har redan sagt att det går så bra så. Utan att diskutera med mig. Sonen ska börja jobba o ej plugga, han vill bo kvar för att spara pengar. Jag känner att ett år till kan jag uthärda men fan inte längre tid, vårt förhållande kommer inte klara det o nu funderar jag på att lämna. Åttaåringen säger tom att hon får göra mer hemma o det är fan inte ok. Dessutom är sonen skitotrevlig mot henne jämt. Gaaah, blir galen!! Råd någon?

• Svar på tråden Lämna?
  • Anonym (:()

Svårt med bonusbarn.. Men jag tycker helt enkelt att du får ställa ett ultimatum på pappan. Det är erat hushåll era regler!!! Eftersom det är hans son måste han ta tag i det. Förklara klart och tydligt för din man och vill han inte sammarbeta ät det kanske dax att gå vidare. Man kan inte dansa tango själv!!! Och som partners måste man alltid hålls ihop, även fast man inte tycker lika. Det tar man sen, men framför barnen är man en enad front...

• Anonym (:()
    Anonym (:() skrev 2015-05-08 11:59:58 följande:

Svårt med bonusbarn.. Men jag tycker helt enkelt att du får ställa ett ultimatum på pappan. Det är erat hushåll era regler!!! Eftersom det är hans son måste han ta tag i det. Förklara klart och tydligt för din man och vill han inte sammarbeta ät det kanske dax att gå vidare. Man kan inte dansa tango själv!!! Och som partners måste man alltid hålls ihop, även fast man inte tycker lika. Det tar man sen, men framför barnen är man en enad front...

Dessutom är han inte ett barn längre... Passar inte reglerna får han hitta ett eget hem... Ni har tre barn till att tänka på...
  • Anonym (Nja)

Självklart får sonen bo hemma så länge hans PAPPA godkänner det.

Om det är problem för dig så får väl du flytta! Hur kan ni ha så dålig relation efter 12 år?

• BioBonus
    Anonym (Nja) skrev 2015-05-11 08:02:04 följande:

Självklart får sonen bo hemma så länge hans PAPPA godkänner det.

Om det är problem för dig så får väl du flytta! Hur kan ni ha så dålig relation efter 12 år?

Man klickar helt enkelt inte med alla individer man möter i livet. Det kan även gälla bonusbarn.
    TS - du måste ta ett allvarligt snack med din man. Ett vuxet barn som bor kvar hemma måste helt enkelt bete sig som en extra vuxen individ i hushållet och inte som ett bortskämt barn. Annars får man flytta hemifrån och vara otrevlig och slarvig inom sina egna fyra väggar.
    Jag har själv ett vuxet (19) barn som bor kvar hemma och han är väl medveten om att det inte är ett hotell vi driver, samt betalar hyra. 
    Skulle våra barn inte hälsa eller muttra dagarna igenom så skulle de få sig en rejäl jävla utskällning, och inse att beter de sig illa mot mig så strejkar jag som mamma tills de slutar med det.
  • Molly1

Jag tycker devisen "definitionen av idioti är att göra samma sak gång på gång och vänta sig olika resultat" stämmer in bra här. Du måste göra något helt oväntat, TS! Hyr en bostad för dig och dina barn där ni är varannan vecka, jag slår vad om att det skulle få mannen att vakna upp! Eller bara låt honom se att du letar, liksom av misstag. Typ låt datorn vara kvar på den sidan, eller låt honom "råka" läsa ett mail. För ingenting kommer ändras om du kör på som vanligt. Det här är ditt enda liv. Det är för kort för att gå och må dåligt.

Svar på tråden Lämna?