Jag är kär i manlig "lärare"
Hej.
Jag är en kille som är kär i en praktikant som ska bli lärare och det är väldigt jobbigt att berätta om det men jag måste prata ut mig. Ifall tråden är på fel ställe då ber jag om ursäkt.
Som sagt, jag är kär i en praktikant som ska snart bli en lärare. Han är typ 25-28år gammal och jag är 18. Han var på mina lektioner förra året också så att detta dröjer sig ganska länge. Om en vecka ska han sluta praktisera på vår skola och detta gör mig både ledsen och glad. Ledsen för att jag vill inte förlora chansen att få kontakt med honom, men glad för att känslan kanske går över när jag inte ser honom på ett tag. Jag vill egentligen vara vän med honom, för jag har inga sexuella fantasier om honom, men jag tror inte att det kommer gå eftersom jag är ändå en elev. Jag är trevlig mot honom på lektionerna, försöker fokusera på pluggande under hans lektioner, jag tror att jag har inte gett en signal för honom att jag tycker om honom mer en elev. Jag vill ju att ingen ska veta om det, så att han får inge konsekvenser för det eller att det ska inte kännas jobbigt för honom. Jag vet inte vad ska jag göra, jag är glad på skolan (för jag ser honom) men sen när jag kommer hem så gråter jag och blir deprimerad. Vad ska jag göra? Hjälp. Jag hoppas lite att han kommer att praktisera om nästa år. Jag vill ju bli vän med honom faktiskt, men men ja :(