Donizetti skrev 2015-05-05 08:18:58 följande:
Ta det lugnt med badet, katten har nyss kommit till er och precis börjat våga visa tillit. Jag vet inte något man kan göra åt det innan katten känner sig så trygg med er att ni kan bada den. En fråga bara, katten är bara 1 år och kommer från ett katthem och en person har redan haft katten och gjort sig av med den. Katthemmen brukar ha skrivna avtal med den som adopterar en katt från ett katthem att katten får inte överlåtas eller säljas utan att man först kontaktar katthemmet. Det är alltså ingen kritik mot dig, jag blir bara fundersam över kattens tidigare ägare som redan omplacerat en så ung katt.
Jag kanske var lite otydligt där med åldern, han fyller 2 år i Juli.
Dom som hade honom blev tvungen att hitta ett nytt hem åt honom då hon har astma och utvecklar allergi när hon var för nära honom.
Vi var där och hälsade på i ca 2 timmar först för att få träffa missen och se hur han är å så, hur han bodde.
Ska ta det lite lugnt med badandet nån vecka då kanske, även fast han gör väldigt stora framsteg hela tiden så vill man ju gärna att han har hunnit känt sig trygg ett tag innan man badar. Men det vore bra att få bort lukten, men vi får stå ut med det ett tag till :)