Anonym (sertralin) skrev 2015-05-03 17:28:20 följande:
Hej...
har dina skakningar varit bestående eller en biverkning av din höjning? Hoppas att det avtar för mig....och att sertralin ska fungera.
Vad är Saframyl?
www.apotea.se/saframyl-positive-mood-30-tabletter
Läste om dem i en hälsokosttidning o har hört om dem innan o tänkte ge det en v´chans när jag väl lyckas bli fri tabletterna.
Skakningarna blev bestående men jag upplevde dem väl mer jobbiga i början innan jag vande mig. Läkaren sa att just skakningar kan öka vid högre doser. Och jag hade ju rätt hög dos, 150 mg.
Min nuvarande pojkvän lade snabbt märke till dem hos mig...Hos mig blir det mer som ryckningar än skak egentligen. Och ffa i viloläge. Mest störigt när man ska sova eller vila alltså.
Skakningar är ju värre kan jag tycka. Jag tog regelbundet Sobril innan o där kom skakningarna väldigt snabbt o var värre att ha än sertralin-rycken : )
Överlag är Sertralin det SSRI preparat som funkat allra bäst för mig även om jag kombinerat det med andra läkemedel som Lyrica, Sobril, etc.
Fördelen är att man kan pytsa på i flera steg för att nå så bra resultat som möjligt.
Då jag åt Cipramil/Citalopram kom jag upp i 40 mg då mindre inte räckte. Men på 40 blev jag ju galen istället....
Sertralin är också den tablett som jag förstår har minst risk för viktuppgång o det är ju plus!
Jag tänker att det är jätteviktigt att man oavsett preparat har en bra kontakt med sin läkare och att han/hon är med på "resan" så att man hittar så rätt som möjligt.
Håller tummarna för att du ska få god effekt!