• Anonym (Pysoriasis)

Utomlands resor och bonusbarn

Sitter i en knivig sits. 
    Jag och sambon har levt tillsammans i 8 år och under våra första år innan vi skaffade gemensamma barn för 4 år sedan åkte vi utomlands två gånger om året och då utan hans två äldre barn.  
    Barnens mamma misstyckte och påverkade barnen till att vi var dumma som aldrig tog med oss dom. 

Nu är det så att vi har två gemensamma barn och jag vill få gärna åka på en resa då jag har problem med psoriasis och det blir bättre i sommarväre och bad i salt vatten. 
    Kommer inte ha råd att åka hela familjen så jag vill gärna åka med sambon och våra två barn. Dom äldre barnen kommer tycka det är orättvist men jag tycker inte det för det handlar ju om min hälsa. Eller vad tycker ni? Kan vi åka bara delar av familjen? 
    Vi har åkt en gång med barnen då jag var gravid med första gemensamma barnet..

• Svar på tråden Utomlands resor och bonusbarn
  • BioBonus
    Anonym (:)) skrev 2015-05-11 15:31:29 följande:
    Nu har jag inte läst att enna är föräldern är ledig, då har jag missat det... Men annars ja?!

Våra resor utan barn kostar en bråkdel av vad resorna med våra tre barn gör. Det går inte att jämföra. 

• Ess
    BioBonus skrev 2015-05-11 12:35:11 följande:
    Jag tycker heller inte att det är OK att lära sina barn att kringgå regel som gäller för alla genom att tex sjukskriva sig. Då lär man bara sina barn att systemet är till för att lura...
    Men man vet ju att det finns folk som tycker det är helt ok att sjukskriva sig istället för att ta semester. Förhoppningsvis får de också sparken om det uppdagas.
    Nä precis. Sen är det mamman som får ta största smällen om det uppdagas, eftersom det är där de bor och hon som ansvarar för deras vardag. Så det tycker jag inte ens är ett alternativ.
  • Anonym (Tänkengångtill)

Jag skulle aldrig ens tänka tanken på att inte ta med hela familjen. Tänk om det va dina barn och din sambo inte ville ha med dom på resan. Jag tycker det är sjukt att man kan välja bort barn som är sin familj. Har man inte råd att ta med hela familjen så får man spara några månader till! Det är inte barnens fel att ni inte har d men det är dom som blir lidande.

• BioBonus
    Anonym (Tänkengångtill) skrev 2015-05-11 15:52:58 följande:

Jag skulle aldrig ens tänka tanken på att inte ta med hela familjen. Tänk om det va dina barn och din sambo inte ville ha med dom på resan. Jag tycker det är sjukt att man kan välja bort barn som är sin familj. Har man inte råd att ta med hela familjen så får man spara några månader till! Det är inte barnens fel att ni inte har d men det är dom som blir lidande.

Fast pappan är ju helt ok med att inte ta med sina två äldsta barn... 
  • Anonym (Emma)

Ts kan inte åka utan "sina"barnen hans barn ska stanna hemma .

Ja,för han bryr sig inte. Vilken pappa!!!

Men bobonusbarnen kanske bryr sig, eller?

Ingen har tänkt så långt.

Vilka människor det finns

• Anonym (Emma)

Undrar hur ts familj fungerar i andra sammanhang

• Brumma
    Anonym (:)) skrev 2015-05-11 15:31:29 följande:

Nu har jag inte läst att enna är föräldern är ledig, då har jag missat det... Men annars ja?!

Minsta barnet är ett år. Så antingen är ngn förälder ledig eller har varit det senaste året.

Så det är samma ekonomi med två småbarn? Jahopp..

Jag o min man hade lätt haft råd att åka bara vi två. Men med två små o en tonåring - inte en chans!
  • Brumma
    Anonym (Emma) skrev 2015-05-11 16:24:53 följande:

Ts kan inte åka utan "sina"barnen hans barn ska stanna hemma .

Ja,för han bryr sig inte. Vilken pappa!!!

Men bobonusbarnen kanske bryr sig, eller?

Ingen har tänkt så långt.

Vilka människor det finns

Vilka har ibte tänkt så långt?

Det är väl snarare det att folk påpekar att TS skall fundera på hur det känts om pappan inte velat ha med hennes barn.. och då är svaret - pappan är ok att åka utan. Det är väl ngt PAPPAN får ta ansvar för, inte TS....
  • Brumma
    Anonym (Emma) skrev 2015-05-11 16:29:02 följande:

Undrar hur ts familj fungerar i andra sammanhang

Säkerligen alldeles utmärkt. Varför skulle den inte göra det?
  • Anonym (:))
    BioBonus skrev 2015-05-11 15:42:29 följande:

Våra resor utan barn kostar en bråkdel av vad resorna med våra tre barn gör. Det går inte att jämföra. 

Så har det aldrig varit för mig... Jag har hittat billiga resor... Vi har klarat oss, jag och min son på 2000kr i fickpengar... Och har det krisat sig har jag tom tagit med mat på resan.. Men på playan har vi hamnat :)
  • BioBonus
    Anonym (:)) skrev 2015-05-11 17:25:00 följande:
    Så har det aldrig varit för mig... Jag har hittat billiga resor... Vi har klarat oss, jag och min son på 2000kr i fickpengar... Och har det krisat sig har jag tom tagit med mat på resan.. Men på playan har vi hamnat :)
    Ja men hade du, din man och era tre barn klarat er på 2000 kronor fickpengar?
  • Brumma
    BioBonus skrev 2015-05-11 17:30:20 följande:

Ja men hade du, din man och era tre barn klarat er på 2000 kronor fickpengar?

Eller era fyra barn - varav två minst i yngre tonåren - som i TS..
  • barnens sits

Från någon som varit i barnens situation: Så gjorde min pappa och hans nya fru mot mig och jag har aldrig kommit över det. Så ledsen som jag var som barn över att bli bortvald och inte få följa med, det glömmer jag aldrig.

Ni ät vuxna, bete er som det....

• Anonym (:))

Ett tips... Ving och Fritidsresor har ju räntefri avbetalning på 4månader... Den tycker jag är jätte bra :)

• Anonym (Små)
    barnens sits skrev 2015-05-11 18:09:46 följande:

Från någon som varit i barnens situation: Så gjorde min pappa och hans nya fru mot mig och jag har aldrig kommit över det. Så ledsen som jag var som barn över att bli bortvald och inte få följa med, det glömmer jag aldrig.

Ni ät vuxna, bete er som det....

Aöla vuxna med minsta empati i sinnet fattar att det är helt galet om paåpan igen väljer bort de äldre barnen. Ts verkar ju vettig för hon ser problemet, pappan är däremot en nolla som jag inte förstår varför ta valde att skaffa barn med.
Svar på tråden Utomlands resor och bonusbarn