Vilka cigaretter är svagast?
Som rubriken lyder!
Jag vet att rosa blend är svaga, men finns det några andra som är ännu svagare?
Som rubriken lyder!
Jag vet att rosa blend är svaga, men finns det några andra som är ännu svagare?
Det brukar ju börja med en 'kompiscigg' för en del. Och sedan fortsätter det med mer frekvent feströkande, och sedan kommer våren och sommaren och sedan är man fast till hösten. Det är inte så för alla naturligtvis men jag misstänker att många känner igen sig i liknande gradvisa upptrappningar mot ett beroende. Sluta helt nu, medans det ännu går!
Apropå farlighet har jag hört ett envist rykte om att mildare cigaretter är farligare än andra. Teorin skulle vara att man drar djupare halsbloss och når ett större område i lungorna med de skadliga och cancerogena ämnena. Jag vet inte vilken sanning det ligger i detta, dock.
Det brukar ju börja med en 'kompiscigg' för en del. Och sedan fortsätter det med mer frekvent feströkande, och sedan kommer våren och sommaren och sedan är man fast till hösten. Det är inte så för alla naturligtvis men jag misstänker att många känner igen sig i liknande gradvisa upptrappningar mot ett beroende. Sluta helt nu, medans det ännu går!
Apropå farlighet har jag hört ett envist rykte om att mildare cigaretter är farligare än andra. Teorin skulle vara att man drar djupare halsbloss och når ett större område i lungorna med de skadliga och cancerogena ämnena. Jag vet inte vilken sanning det ligger i detta, dock.
Jag är precis som du, jag köpte ett paket rosa blend när jag skulle på julbord i december, det är 4 st kvar. För några år sen fanns Prince Sand, den hade 0,1 i nikotin.. Men den försvann antar att jag var den enda som köpte den och jag köper ju bara 2 pack om året så de la ner den ;)
Du, jag är 30 år, har feströkt sedan jag var 18 och aldrig åkt dit, så jag vet nog vad jag sysslar med. Har för det mesta rökt Marlboro menthol. På sommarloven i gymnasiet kunde jag röka varje dag i 2 månader och hade inga som helst problem att sluta. Folk som åker dit på cigaretter måste vara ena svaga typer.
Jag blir inte beroende av att röka 1 cigg på balkongen en gång i månaden.
Kära vänner och alla andra, nej ni blir knappast beroende av att röka enstaka cigaretter men varför röka över huvud taget när VARJE cigarett skadar din hälsa?
"Det är farligt att leva ändå", "en måste ta risker annars lever en inte" osv. kanske ni tänker. Väg då riskerna mot fördelarna. Jag tar risker varje dag när jag sportar, cyklar, åker bil m.m. Jag riskerar att bli påkörd, krocka, skada mig men det är risker som jag tycker är värt nyttan och nöjet. Är verkligen en cigarett det?
Jag vill inte predika för er och hoppar inte på rökare hur som helst annars men så här i en tråd tar jag gärna diskussionen.
Det är ert VAL, och det respekterar jag, men är det ett särskilt smart val?
Vilken cigarett är svagast?
De svagaste är Winston White men tyvärr säljs de ej i Sverige. Tjata på importören, det gör jag.