• Ejllis

Första återföringen av vårt embryo

Hej!
    Jag är helt ny här på FL. Detta är mitt första inlägg. Glad
    Jag är alldeles snart 39 år och genomgick idag (22/4) den allra första återföringen av vårt embryo på Huddinge. Jag är (såklart) full av känslor och tänkte vända mig till er här på forumet för att ventilera lite.

Mitt ägg befruktades av min sambo 13 februari i år och har legat i frysen och väntat på att mina hormonnivåer skulle bli normala efter äggstocksstimuleringen. De fick ut 25 ägg och av dessa blev det 4 embryon som alla frystes ned.

De säger att det är 30-35% chans att det blir graviditet vid en återföring, så detta kan ju vara den första i raden av återföringar.

Finns här några i min situation?

Kanske några som kommit längre i processen?

Dagens ingrepp var det enklaste av alla undersökningar hittills och när jag fick se den lilla, lilla vita pricken på plats i min livmoder rördes jag till tårar. Alldeles magiskt. Nu önskar jag med hela min varelse att embryot stannar kvar i mig tills det vuxit till en bebis.

/Ejlis

• Svar på tråden Första återföringen av vårt embryo
  • Ejllis

Finns det ingen med liknande erfarenheter som vill prata..?

• Carina1

Jag har kommit lite längre i denna process . Mitt mirakel blev 14 månader igår . Han är en FET . Så för 2013 -07-03 gjorde vi ett införande av FET i planerad cirkel . Vi gjorde detta på Huddinge och de var helt suveräna . Så jag håller tummarna för dig /er . 

• Carina1

Förlåt . FET är ett embryo som varit fryst och sedan upptinad . . Frozen embryo transfer .  . Jag hajade inte heller alla förkortningar tills jag var mitt uppe i det . Och inte ens då eller nu förstår jag allt . 

Hoppas allt gick bra med erat införande . .:) .. 

• Ejllis

Nej.. Jag fick inget utslag på graviditetstestet och idag, på dag 45 fick jag mens. Cykeln brukar vara 10-15 dagar kortare, så jag hoppades lite...

Men, tack ändå. Och tack för svar. Hade en liten FET ett tag, då.

• Carina1

Vi blev med barn på andra försöket . Så jag hoppas ni har lika tur . . Men synd att det ej gick vägen . 

Svar på tråden Första återföringen av vårt embryo