• styrkejessica

När är det dags att köpa stringtrosor till sin dotter?

När tycker du det är dags att introducera stringtrosor för sin dotter?

• Svar på tråden När är det dags att köpa stringtrosor till sin dotter?
  • nettizmedman1

Man ska absolut inte förbjuda någon att ha vissa underkläder lika lite som man ska tving någon att ha någon vissa underkläder.

Nu kan det ju vara så att ts dotter inte gillar att handla kläder och att hon litar på att sin mamma köper kläder som hon gillar. Men nu står det inget om dotter som vi vet ju inte om det är så att hon själv vill ha string eller inte.

• puss
    Donizetti skrev 2015-04-21 18:19:31 följande:

Varför string? Trodde det var so last year, bara medelålders kvinnor på charterresor som desperat jagade en svunnen ungdom som använde såna nu för tiden. Boxer och hipster är väl mera normalt på ungdomar nu?

Precis!!! Huvudsaken är ju att man väljer de underbraller som är INNE!!!

Fy tusan för att välja nåt annat liksom.
  • Birgitta02

Tycker jag du inte skall göra. Stringtrosor är inte alltid av godo. Kan leda till svampbesvär. Och VARFÖR vill DU introducera dom TS?

• Nenne666
    Donizetti skrev 2015-04-21 18:19:31 följande:

Varför string? Trodde det var so last year, bara medelålders kvinnor på charterresor som desperat jagade en svunnen ungdom som använde såna nu för tiden. Boxer och hipster är väl mera normalt på ungdomar nu?

Nja, det är ju fint att slippa troskanten i vissa kläder, om inte annat. String är en smaksak och varken ute eller inne.
  • Birgitta02
    nettizmedman1 skrev 2015-04-21 18:27:40 följande:

Man ska absolut inte förbjuda någon att ha vissa underkläder lika lite som man ska tving någon att ha någon vissa underkläder.

Nu kan det ju vara så att ts dotter inte gillar att handla kläder och att hon litar på att sin mamma köper kläder som hon gillar. Men nu står det inget om dotter som vi vet ju inte om det är så att hon själv vill ha string eller inte.

Då hade ts inte valt ordet "introducera". Det betyder lite grand att det är mamman som tycker att hon skall köpa något som dottern inte bett om men som mamman tycker att hon bör ha?
  • Donizetti
    puss skrev 2015-04-21 18:27:49 följande:

Precis!!! Huvudsaken är ju att man väljer de underbraller som är INNE!!!

Fy tusan för att välja nåt annat liksom.

Jag trodde inte ens att de såldes längre i vanliga affärer. Affärerna brukar hålla dig rätt uppdaterade i sortimentet med vad som är inne oavsett kundens önskemål om nåt retro. T.ex säljs inte V-jeans längre pga att det är inte inne. Tack och lov!
  • nettizmedman1
    Birgitta02 skrev 2015-04-21 19:19:26 följande:
    Då hade ts inte valt ordet "introducera". Det betyder lite grand att det är mamman som tycker att hon skall köpa något som dottern inte bett om men som mamman tycker att hon bör ha?
    Det stämmer nog att hon inte skulle. Min tanke var mer att alla kanske inte gillar att köpa kläder själv och då ber sin mamma att göra det. Var mest tänkt som en tankeställare till alla som sa att dottern skulle köpa själv om hon vill ha.
  • neverpreggo
    nettizmedman1 skrev 2015-04-21 20:32:19 följande:
    Det stämmer nog att hon inte skulle. Min tanke var mer att alla kanske inte gillar att köpa kläder själv och då ber sin mamma att göra det. Var mest tänkt som en tankeställare till alla som sa att dottern skulle köpa själv om hon vill ha.
    Fast om dottern verkligen vill ha ett nytt typ av plagg såsom string, nog får hon väl följa med mamma och handla då? Detsamma om hon behöver bh/topp om något behövs provas ut. Ja... jag vet inte men anser nog att ska man nödvändigtvis ha string får man köpa själv. Med eller utan mamma/mammas pengar ;)
  • Lilje

Det gick hon och köpte själv när hon tyckte det var dags.

• Sthlmskille85
    styrkejessica skrev 2015-04-21 17:29:37 följande:

När tycker du det är dags att introducera stringtrosor för sin dotter?

När hon själv säger att hon vill bära stringtrosor så låt henne bära det. Men vanligast brukar väl bli ca 13-14 års åldern för dom flesta.
  • En blå giraff

Skulle aldrig introducera string till min dotter någonsin. Ser ingen anledning alls. Däremot skulle jag inte heller förbjuda det om hon kommit upp i tonåren och själv sa att hon ville ha string.

• styrkejessica
    En blå giraff skrev 2015-05-04 17:01:40 följande:
    Skulle aldrig introducera string till min dotter någonsin. Ser ingen anledning alls. Däremot skulle jag inte heller förbjuda det om hon kommit upp i tonåren och själv sa att hon ville ha string.
    Hade du string i tonåren?
Svar på tråden När är det dags att köpa stringtrosor till sin dotter?