• friduss

PCO och Pergotime

Jag är inne på min andra kur Pergotime. Dubbel dos denna gång. Jag beräknas ha ägglossning tisdag 28/4. Just nu dras jag med ryggvärk och mensvärk. Idag när jag kände på livmodertappen satt den jättehögt upp, kände den knappt, men jag tror inte att den var något mjukare. Är det normalt? Är det ett tecken på ägglossning? Förra kuren hände inget mer än att min slemhinna blivit tjockare. Finns det någon här som inte reagerat på enkelkur men fått ägglossning av dubbel kur Pergotime?

Här bakom tangentbordet sitter en nervös, ängslig och längtande tjej så lite solskenshistorier uppskattas! Även lite tips och råd från er erfarna PCO:are och Pergotime-knaprare

• Svar på tråden PCO och Pergotime
  • Anonym (Lina)
    Cookie06 skrev 2015-07-07 14:13:53 följande:

Åh vad roligt för dig Lina!

Stort grattis!! Kram

Tack snälla :)

Hur mår du och har du fått någon ÄL än?

Kram
  • MalinS
    Anonym (Lina) skrev 2015-07-08 12:17:32 följande:

Spännande!! Det är ju inte omöjligt med tvillingar speciellt inte när man tagit Pergo. Ska i göra något tidigt VUL? Jag har bokat ett om 2 veckor. Då har jag precis gått in i v 7. Jag är helt galet orolig för missfall så ska bli skönt om allt ser bra ut.

Ja, jag är också väldigt orolig för missfall så vi har tänkt göra tidigt VUL. Min gyn har semester nu men ska ringa henne så fort hon kommer tillbaka :) Hur går det för dig? Har du några grav-symtom?
  • Anonym (Lina)
    MalinS skrev 2015-07-08 13:04:27 följande:

Ja, jag är också väldigt orolig för missfall så vi har tänkt göra tidigt VUL. Min gyn har semester nu men ska ringa henne så fort hon kommer tillbaka :) Hur går det för dig? Har du några grav-symtom?

De är nog lika bra att göra det när man är väldigt orolig. Jag är verkligen jätte trött, har alltid haft svårt att sova men nu kan jag sova när som helst och var som helst. Du då?
  • Anonym (Lina)
    MalinS skrev 2015-07-08 13:04:27 följande:

De är nog lika bra att göra det när man är väldigt orolig. Jag är verkligen jätte trött, har alltid haft svårt att sova men nu kan jag sova när som helst och var som helst. Du då?
  • Cookie06
    Anonym (Lina) skrev 2015-07-08 12:18:31 följande:
    Tack snälla :)

Hur mår du och har du fått någon ÄL än?

Kram
    Jo jag mår helt ok, fick mens igår.
    Min läkare ringde mig i fredags och sa att jag hade haft äl även denna gång och det måste jag ju haft eftersom jag fick mens igår.
    Så börjar 3e kuren Pergotime nu på lördag, denna gång får vi köra utan VUL och blodprov och hoppas att det funkar.
    Efter den här 3e kuren blir det en månads uppehåll innan vi får köra igång med en 4e. 

Hur mår du då? Kan tänka mig att du är hur lycklig som helst över graviditeten! :)

Kram
  • Anonym (Lina)
    Cookie06 skrev 2015-07-08 15:22:42 följande:

Jo jag mår helt ok, fick mens igår.

Min läkare ringde mig i fredags och sa att jag hade haft äl även denna gång och det måste jag ju haft eftersom jag fick mens igår.

Så börjar 3e kuren Pergotime nu på lördag, denna gång får vi köra utan VUL och blodprov och hoppas att det funkar.

Efter den här 3e kuren blir det en månads uppehåll innan vi får köra igång med en 4e. 

Hur mår du då? Kan tänka mig att du är hur lycklig som helst över graviditeten! :)

Kram

Måste va skönt att veta att du hade ÄL iaf. Då hade du ÄL dagen innan mig, våra kroppar regerade väldigt lika på Pergon. Hoppas verkligen att de är eran tur denna gång! Önskar de så mkt ska du veta.

Jag är väldigt glad men mest orolig och rädd för missfall. Jag önskar jag kunde glädjas mer men med ett missfall i bagaget är de så svårt att inte va rädd och orolig hela tiden.
  • Cookie06
    Anonym (Lina) skrev 2015-07-08 16:22:54 följande:
    Måste va skönt att veta att du hade ÄL iaf. Då hade du ÄL dagen innan mig, våra kroppar regerade väldigt lika på Pergon. Hoppas verkligen att de är eran tur denna gång! Önskar de så mkt ska du veta.

Jag är väldigt glad men mest orolig och rädd för missfall. Jag önskar jag kunde glädjas mer men med ett missfall i bagaget är de så svårt att inte va rädd och orolig hela tiden.
    Ja det känns skönt att Pergotime verkar på mig så att jag får mer normala cykler plus att jag får äl.
    Tack jag hoppas verkligen också det!
    Ja jag kan tänka mig att du är orolig, men jag håller tummarna för att allt ska gå bra för er! 
    Tråkigt med ett tidigare missfall, är det länge sedan? :/ Kram
  • Anonym (Lina)
    Cookie06 skrev 2015-07-08 18:31:38 följande:

Ja det känns skönt att Pergotime verkar på mig så att jag får mer normala cykler plus att jag får äl.

Tack jag hoppas verkligen också det!

Ja jag kan tänka mig att du är orolig, men jag håller tummarna för att allt ska gå bra för er! 

Tråkigt med ett tidigare missfall, är det länge sedan? :/ Kram

Ja precis, så är de ju så mycket enklare att försöka bli gravid! Innan Pergo var de nästan omöjligt att pricka ÄL.

Jag fick missfall för 1,5 år sedan när jag och min sambo blev oplanerat gravida när vi nyss blivit tillsammans. Jag åt minipiller så var väldigt konstigt att de fick så lätt då och nu fick vi kämpa nästan ett år. Men ibland är de svårt att förstå sig på kroppen! Då fick jg missfallet i v 6, har inte kommit längre än till 5 nu så är så nervös. Hoppas de släpper efter VUL i v 7.
  • Cookie06
    Anonym (Lina) skrev 2015-07-09 11:16:06 följande:
    Ja precis, så är de ju så mycket enklare att försöka bli gravid! Innan Pergo var de nästan omöjligt att pricka ÄL.

Jag fick missfall för 1,5 år sedan när jag och min sambo blev oplanerat gravida när vi nyss blivit tillsammans. Jag åt minipiller så var väldigt konstigt att de fick så lätt då och nu fick vi kämpa nästan ett år. Men ibland är de svårt att förstå sig på kroppen! Då fick jg missfallet i v 6, har inte kommit längre än till 5 nu så är så nervös. Hoppas de släpper efter VUL i v 7.
    Jag håller tummarna för er att det kommer gå bra denna gång! Ha en härlig sommar och ta hand om er! Kram
  • MalinS
    Anonym (Lina) skrev 2015-07-08 15:04:19 följande:

Här går det framåt, vecka 9 idag. Är extremt trött och mår lite illa. Har redan börjat få vätska i kroppen och ont i mina höfter. Har tid för inskrivning hos BM om 2 veckor :)

Hur går det för er andra?
  • Anonym (Lina)
    MalinS skrev 2015-07-29 09:00:40 följande:

Här går det framåt, vecka 9 idag. Är extremt trött och mår lite illa. Har redan börjat få vätska i kroppen och ont i mina höfter. Har tid för inskrivning hos BM om 2 veckor :)

Hur går det för er andra?

Härligt att du är i vecka 9 :) hoppas tröttheten ger med sig. Jag går in i vecka 9 på onsdag och mår riktigt dåligt, ger de inte med sig med trötthet och magsmärtor måste jag nog bli sjukskriven. Men är så glad att ha ett litet frö i magen :)
  • Anonym (Anna)

Jag har följt denna tråd ett tag. Min historia är att jag Har Försökt bli gravid sedan början av 2013 och fick konstaterat PCO förra hösten. Testade Pergotime enkelkur men ingen effekt. Efter det så gick det inte att få tag i mer Pergotime då det var slut överallt. Kändes hur segt som helst att det inte gick att göra något!

När det väl gick att få tag på så fick jag sen testa dubbeldos som gav ägglossning! Testade tre kurer men inget plus. Fick info av gyn att vi bara fick testa en kur till innan det var dags för IVF.

Vi tyckte att det blev väldigt jobbigt då och bestämde oss för att vi pausar med pergotime under sommaren. Har ju varit lite jobbigt med ett schema när man ska få till det så vi ville bara ta det lugnt på semestern. Tänkte att vi kör igång med den sista kuren efter semestern.

Fick världens chock när jag tog ett test för ett tag sedan och det var positivt! Tror att dubbelkurerna fick igång allt så det funkade trots att jag inte åt något just den cykeln.

Svar på tråden PCO och Pergotime