• Anonym (Hm..Måste väl vara okej?)

Be om ursäkt? - För sin målägare . .

Jag vill hemskt gärna be om ursäkt. Berätta om att jag har gått på terapi rätt länge, och är klarare i skallen. Och vill gärna be om ursäkt.

Jag mår otroligt dåligt för det jag gjort, och därför vill jag säga förlåt.

Det kan väl kännas skönt för de också att veta att jag inte är farlig? Jag är den gamle tillbakadragne mannen, som jag i princip alltid ha varit.

Det fanns en tid där jag mådde så pass dålig, att jag var desperat att visa hur dåligt jag mådde. Vilket den handlingen ledde till rättegång.

Nu har det gått sin tid, det var nästan ett halvår sedan rättegången ägde rum.

Jag har inget minne av att jag fick kontaktförbud. . .

Jag är medveten över att jag inte skall besöka de. Men kontakta de. Skriva ett brev/meddelande, och säga att jag är ledsen. Ber om ursäkt. Säga förlåt. Och tala om att jag inte är farlig. Påminna de om att jag är den sanna mannen, som de lärde känna från början . .

Tror ni att det är okej att skriva ett brev, be om ursäkt. Eller skulle det bli så att jag skulle få besök av polisen om jag skrev ett meddelande. Oavsett vad det stod i den, så skulle jag åka fast?

Jag kanske inte tänker så realistisk, men jag vill ställa alla frågor som dyker upp, innan jag skicka meddelande. Jag tänker samt att det skulle kanske också kännas skönt för de, att veta att jag är ledsen för det jag gjort . .?

Hmm..Måste väl vara okej?

• Svar på tråden Be om ursäkt? - För sin målägare . .
  • Birgitta02

Har du kontaktförbud får din inte sms:a, inte skriva brev, inte ringa, inte maila, eller överhuvudtaget ha någon som helst kontakt. Då åker du dit.

Birgitta02 skrev 2015-04-20 12:39:27 följande:

Har du kontaktförbud får din inte sms:a, inte skriva brev, inte ringa, inte maila, eller överhuvudtaget ha någon som helst kontakt. Då åker du dit.

Jag vet vad kontaktförbud innebär. . . . . . . . . . . . . !

Jag tror inte jag fick någon kontaktförbud. . . 

Hur vet man att man fick det?

Tror inte de sa det någonting i rättegången att jag hade kontaktförbud.
  • Kjell2
    Anonym (Hm..Måste väl vara okej?) skrev 2015-04-20 12:43:48 följande:

Kolla med åklagaren och domstolen.

Om det gäller det jag tror, kulissen som blev sönderslagen mm, så bör du nog inte kontakta de du hotade.

• Fiona M
    Kjell2 skrev 2015-04-20 12:50:34 följande:
    Kolla med åklagaren och domstolen.

Om det gäller det jag tror, kulissen som blev sönderslagen mm, så bör du nog inte kontakta de du hotade.
  • Birgitta02
    Anonym (Hm..Måste väl vara okej?) skrev 2015-04-20 12:43:48 följande:

Ber om ursäkt. Missade det. Det lät lite som om du fått kontaktförbud.
    Nej, inget hindrar att du skickar ett brev, men jag skulle avråda från det. Hör dig för hos den advokat du blev tilldelad först.

Då ringer jag min advokat idag! Förhoppningsvis kan han svara. Tills dess skriver jag en ursäkts brev på word, och mixrar det, så det blir så prydligt som möjligt!

Tack alla för svar!

Men hur mycket skada kan det göra egentligen om jag skriver en ursäkt brev?

Kan jag exempelvis bli stämd eller liknade. Eller få böter, eller något åt det hållet?

• Birgitta02
    Anonym (Hm..Måste väl vara okej?) skrev 2015-04-20 21:21:38 följande:

Men hur mycket skada kan det göra egentligen om jag skriver en ursäkt brev?

Kan jag exempelvis bli stämd eller liknade. Eller få böter, eller något åt det hållet?

Om du inte har kontaktförbud så händer inget. Nu känner jag inte till ärendet, men det finns risk att du skrämmer målsägarna genom att höra av dig. Det kan kännas hotfullt. Varför kan du inte bara låta dem vara ifred och gå vidare? Ditt dåliga samvete är inte deras problem, det får du själv jobba med.
    Birgitta02 skrev 2015-04-20 21:24:19 följande:
    Om du inte har kontaktförbud så händer inget. Nu känner jag inte till ärendet, men det finns risk att du skrämmer målsägarna genom att höra av dig. Det kan kännas hotfullt. Varför kan du inte bara låta dem vara ifred och gå vidare? Ditt dåliga samvete är inte deras problem, det får du själv jobba med.
    Hur kan det verka vara skrämmande eller hotfullt?

Vore det inte snarare vara tvärtom?

Om jag exempelvis skriver att jag gått hos terapi x-antal månader, mår bättre nu. Och vill gärna be om ursäkt.

Är det ingenting som skulle vara positivt att läsa? Förstår inte .. .
    Birgitta02 skrev 2015-04-20 21:24:19 följande:
    Jag säger inte emot dig, jag säger bara hur jag tänker. Jag nedvärderar inte dig, det är bra att du skriver och svarar.

Jag vill bara att dus kall utveckla hur det kan tas hotfullt & skrämmande?
  • Elyssa81

Har du kontaktförbud är det ett brott att bryta mot det. Försöker du bara inte lindra ditt eget dåliga samvete... 

Målsäganden kanske bara försöker glömma och gå vidare...

Svar på tråden Be om ursäkt? - För sin målägare . .