Mina vänner ringde soc på mig bakom min rygg!
Hejsan! Ni får flytta tråden om den är på fel ställe....visste dock inte vart jag skulle sätta den.Fick ett samtal från soc i en helt annan ort än jag själv bor i...De hade fått en anmälan om att jag konstant försöker ta mitt liv och att jag missbrukar heroin och liknande....Inget av detta stämmer! Förklarade situationen och trodde jag hade blivit av med dem.
Någon dag senare ringer hon som jag går till för ekonomiskt bistånd och börjar prata om anmälan...Det står att jag tydligen lagt upp bilder på då jag försöker ta mitt liv på sociala medier och bilder på då jag brukar droger...Vilket jag inte har? Eftersom jag knappt känner folk från den orten anmälan kom ifrån så började jag fråga ut dom få jag känner....Personen som hade ringt erkände rätt snabbt och erkände även att 2 andra hade varit med på anmälan. Jag känner mig sjukt backstabbad och fattar inte varför dom försöker sätta dit mig? Om dom vill mig väl kan dom väl snacka med mig istället för att sätta mig i trubbel?
Jag är inte nykterist. Men jag missbrukar ingenting. Jag självskadar till och från men det är inget någon behöver oroa sig över.
Soc nämnde att de KANSKE vill träffa mig och göra någon slags bedömning(?) Jag pallar inte! Jag har varit inlagd på psyk mot min vilja tidigare och det var det värsta jag någonsin varit med om i mitt liv....Jag tänker verkligen inte åka dit igen!
Personerna som anmält kommer med ursäkter som ''amen vi vill bara hjälpa dig må bättre och du kommer göra det om du blir inlagd'' och ''amen du hör ändå aldrig av dig till oss''
Mina frågor är:
1. Vad kommer soc göra härnäst?
2. Vad gör jag om dom vill att jag ska pissa?
3. Hur tar jag mig ur den här situationen snarast möjligt?
4. Vad tycker ni jag ska säga till/göra med dem som anmält mig? Är någorlunda bitter på dem.