• Ankelius

Hjälp - är denna klänning för enkel för bröllopet?

Hej!

Ska inom kort gå på ett bröllop med klädkoden Kavaj. Borgerlig vigsel och rätt avslappnat brudpar, men ändå ett festligt tillfälle med nyss nämnda klädkod. 

Mitt stora dilemma är dock kläderna - har just fått barn och har supersvårt att hitta nåt att ha på mig. Har massor att gå ner och det är väldigt lite som passar. 

Har nu letat överallt och endast hittat denna som sitter bra och som är rätt amningsvänlig. Dock är den svart i grunden, och inte heller så festlig som jag själv skulle önska. Frågan är dock om man skulle kunna komma undan med den om man piffar till det lite, lägger till några snygga smycken, ljusa skor etc etc...

Så - vad säger ni? 

Länk till klänningen: 

http://www.hm.com/se/product/71540?article=71540-A

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-17 14:38
    Bild inlagd i första inlägget.
  • Svar på tråden Hjälp - är denna klänning för enkel för bröllopet?
  • niblom

På bröllop brukar man ha ljusa kläder, inte mörka. Sedan tycker jag den är för kort. 

/N

• Palestrina

Nej, den är för kort! Ser ut som att modellen har glömt ta på sig byxorna. Om jag vore du skulle jag gå till någon boutique och förklara mitt dilemma. Personalen på mindre butiker brukar vara proffsiga på att se vad som passar ens kroppstyp och plocka fram sånt som man själv inte ser. Mina bästa köp har jag gjort på det viset.

• Mooomin
    Ankelius skrev 2015-04-17 14:30:33 följande:
    Hej!

Ska inom kort gå på ett bröllop med klädkoden Kavaj. Borgerlig vigsel och rätt avslappnat brudpar, men ändå ett festligt tillfälle med nyss nämnda klädkod. 

Mitt stora dilemma är dock kläderna - har just fått barn och har supersvårt att hitta nåt att ha på mig. Har massor att gå ner och det är väldigt lite som passar. 

Har nu letat överallt och endast hittat denna som sitter bra och som är rätt amningsvänlig. Dock är den svart i grunden, och inte heller så festlig som jag själv skulle önska. Frågan är dock om man skulle kunna komma undan med den om man piffar till det lite, lägger till några snygga smycken, ljusa skor etc etc...

Så - vad säger ni? 

Länk till klänningen: 

Absolut! Bättre med för enkel än för prålig enligt mitt tycke.. Piffa upp den med ett par färgglada skor, smycken och/eller blomma i håret osv.. :)
  • JA77

Alldeles för enkel, det är en vardagsklänning.

• Palestrina
    Mooomin skrev 2015-04-18 09:46:38 följande:
    Absolut! Bättre med för enkel än för prålig enligt mitt tycke.. Piffa upp den med ett par färgglada skor, smycken och/eller blomma i håret osv.. :)
    Kläder behöver i och för sig inte vara pråliga för att se festligare ut än ts tilltänkta klänning. Fast jag tycker största problemet är att den är så kort, vilket framgår av bilderna på sidan som länkas till.
  • Madmoiselle

Jag tycker den har helt fel färg och är lite för enkel. Om du har svårt att hitta något i din storlek så kolla på nätet, Sålänge du onte är över storlek 52 så finns det massor.

• Mooomin
    Palestrina skrev 2015-04-18 16:17:25 följande:
    Kläder behöver i och för sig inte vara pråliga för att se festligare ut än ts tilltänkta klänning. Fast jag tycker största problemet är att den är så kort, vilket framgår av bilderna på sidan som länkas till.
    Sant, men det är ändå folk som klär sig alldeles för pråligt till andras bröllop. Hellre enkelt klädd än klädd som en clown. Och jag tycker inte att den är för enkel/en vardagsklänning som vissa skriver. Alla har inte en skrikig stil. Och så tror jag att folk har lite överseende med att det inte är så lätt att hitta festliga kläder om man inte riktigt känner sig i form. 
  • LAHR

för mörk för kort...en aning längre och en ljusare färg =) annars fin och det är ju borgerligt

"you can do it you are a croft"
  • Fridaaaaaaaaaa
    Ankelius skrev 2015-04-17 14:30:33 följande:
    Hej!

Så - vad säger ni? 

Länk till klänningen: 

Jag tror absolut det kan fungera :) Om den gå till knäna på dig så är den inte för kort när klädkoden är kavaj och jag tycker inte att den upplevs som mörk :)
  • erkiperki

Jag tycker den funkar så länge den inte är lika kort på sig som på bilden. Man kan absolut ha mörka kläder på bröllop det man ska undvika är helsvart som är sorgklädsel. Lägg till något färgglatt så funkar det.

• varlendsbastapappa
    Ja, håller med dig! Att kombinera rätt är viktigt. De har lite olika varianter på längd och även färg att välja mellan. Finns många accessoarer också.
Svar på tråden Hjälp - är denna klänning för enkel för bröllopet?