Grannens barn är elaka mot min katt
Jag blir upprörd och förbannad när jag ser hur elaka grannens barn är mot min katt. Barnen jagar henne och drar hon i svansen och håller fast hennes ben och min katt är ju världens snällaste för hon biter eller rivs inte, men hon jamar hjälplöst och jag har sagt till barnen med snäll röst att dom jättegärna får klappa henne, för det gillar hon men dom får inte vara elaka mot henne. Har sagt till på snällt sätt 3-4 gånger men dom lyssnar inte och när jag blir irriterad och lite arg så skrattar ungarna bara. Jag har pratat med barnens föräldrar men dom säger bara att barn måste få vara barn. Jag accepterar att barn ska få vara barn och dom är välkomna hem till mig för att få leka snällt med katten. Men jag kan inte acceptera att dom är elaka mot min katt, och jag blir arg när jag har sagt till barnen ett x antal gånger och föräldrarna bryr sig inte. Vi bor i hus bredvid varandra och jag tycker barnen är väldigt mysiga när dom kommer och hälsar på mig och så, och jag berömmer barnen när dom har klappat katten snällt. Min katt spinner när man klappar henne för hon älskar det. Men vad ska jag göra? Det är ok att barnen går över till mig för att klappa eller leka med katten, men det är inte ok att dom är elaka. Jag är mest förbannad på föräldrarna som inte bryr sig.
PS, det handlar inte om att jag inte gillar barn utan det handlar om att jag gillar inte att man är elak. Jag blir lika förbannad när jag hör att barn är elaka mot varandra också.