• Anonym (Sorg - Ångest)

Ansökte inte sommarjobb - Är det försent att skriva in sig nu? - Är det månadslön man får?

Hej!

Jag sökte mig inte in på sommarjobb när det diskuterades som mest. Nu vet jag inte om det är försent, eller hur det ser ut. Jag känner mig jättedum. I min självförsvar vill jag tala om att jag lider av depression . .Kunde inte tänka klart riktigt . .

Jag undrar också om det är månadslön man får.

Jag bor i en liten stad utanför Örebro.

Finns det möjligtvis någon litet jobb man skulle kunna göra, för att klara sig på att bo i en etta?

Tack på förhand!

All sorts hjälp och liknade, uppskattas stort!

Jag kommer ifrån en jobbig uppväxt, jobbig miljö, och har tvingas att klara mig i princip allting själv. Vilket har gjort att jag inte har fått en sådan stor förberedelse inför vuxna livet.  .

Så all sorts tips & råd, uppskattas stort.

Tack, återigen!!

• Svar på tråden Ansökte inte sommarjobb - Är det försent att skriva in sig nu? - Är det månadslön man får?
  • Petrol

det är aldrig försent, men svårare ju längre tiden går.

Hur du får din lön och vad den baseras på beror givetvis på vilken slags tjänst du får, och hur ditt kontrakt ser ut.

• Madmoiselle

Min erfarenhet är att det är timlän på sommarjobb som betalas ut månaden efter. Dvs junis lön betalas ut 25-27 juli. Det är helt klart svårare att få sommarjobb nu, men omöjligt är det inte. Jag lyckades hitta sommarjobb i juni en gång, så det kan gå. Du har större chans att lyckas om dukan tänka dig att flytta över sommaren.

Svar på tråden Ansökte inte sommarjobb - Är det försent att skriva in sig nu? - Är det månadslön man får?