Gert skrev 2015-04-13 20:09:03 följande:
Mina åsikter blir till fakta eftersom jag grundar mina åsikter på statistik. Du tror väl inte att jag betraktar dig som en vän? Lol.
En fungerande assimilationspolitik är fortfarande bättre än en misslyckad integrationspolitik. Ganska roligt också att du tror att SD vill att minoriteter helt överger sin kultur. Jag antar att det är ett av dina missförstå med flit-argument du kommer med.
Nej, åsikter är åsikter och fakta är fakta och du får faktiskt lära dig att hålla isär de tu. Det är väldigt svårt att veta vad du inbillar dig, eller ens vad du öht pratar om eftersom du inte klarar av att hålla en tråd utan är all over the place hela tiden.
Assimileringspolitik innebär fortfarande man har som mål att minoriteter helt överger sin kultur. Alla riksdagspartier utom SD tar idag avstånd från assimilationspolitik. Sedan kanske SD fegar ur och gör vissa undantag för att inte stöta sig med våra erkända nationella minoriteter enligt beslut 1999 mot bakgrund av Europarådets konvention, men annars innebär assimileringspolitik att minoriteter assimileras vilket innebär att när processen är fullbordad har minoriteter helt övergett sin kultur. Du kan liksom inte ändra på betydelsen av assimilering utifrån vad du tycker.