• nihka

Kommer SD att splittras?

En ny stor uteslutningsvåg inom SD är på gång. Medlemmar på alla nivåer inom SDU anklagas för att vara ?ideologiskt avvikande?. Kommer det att leda till att SD splittras?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/uteslutningsbrak-for-oppen-rida-i-sd_4467281.svd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 20:15
    Extremister utesluts och extremisterna protesterar

www.dn.se/nyheter/politik/sd-utesluter-sju-medlemmar-i-sdu-har-slappt-fram-extrema/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer SD att splittras?
  • Gert
    nihka skrev 2015-04-12 00:11:01 följande:
    Så om du bara accepteras av en grupp om du släpper dina traditioner och blir precis som dem är det ett tecken på vad? ...att de tycker du duger som du är?

Nä, jag hittar inte på. Utveckling är något naturligt. Titta bara på synen generellt på exempelvis indianer, aboriginer och samer nu och för 50 år sedan.
    Du har vanföreställningar om vad assimilationspolitik är för något. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-12 08:47:01 följande:
    Nejdå. Assimileringspolitik innebär att man har som mål att minoriteter helt överger sin kultur. Alla riksdagspartier utom SD tar idag avstånd från assimilationspolitik.

Du verkar extremt okunnig om vad ditt parti står för. Bara skygglapparna på hela tiden.
  • Lillizi
    Gert skrev 2015-04-12 08:47:01 följande:
    Bra skrivet under hela inlägget Gert! Gillar personer som är cool-lugn under debatter. Skrattande
  • Gert
    nihka skrev 2015-04-12 09:34:33 följande:
    Nejdå. Assimileringspolitik innebär att man har som mål att minoriteter helt överger sin kultur. Alla riksdagspartier utom SD tar idag avstånd från assimilationspolitik.

Du verkar extremt okunnig om vad ditt parti står för. Bara skygglapparna på hela tiden.
    Hellre en fungerande assimilationspolitik än en misslyckad integrationspolitik.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • KillBill
    Lillizi skrev 2015-04-12 09:49:54 följande:
    Bra skrivet under hela inlägget Gert! Gillar personer som är cool-lugn under debatter. Skrattande
    Så du vet inte heller vad assimilation betyder
  • Lillizi
    KillBill skrev 2015-04-12 11:23:06 följande:
    Du kanske inte såg att jag skrev ''gillar dom som är cool-lugn under debatter''. Bara för att jag gillar hur han skriver betyder inte det att jag inte vet specifika ord eller hur? :)
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-12 10:27:10 följande:
    Hellre en fungerande assimilationspolitik än en misslyckad integrationspolitik.
    Att du talar om vad du tycker gör dig inte mindre okunnig. Assimileringspolitik innebär fortfarande man har som mål att minoriteter helt överger sin kultur. Alla riksdagspartier utom SD tar idag avstånd från assimilationspolitik.
  • nihka
    KillBill skrev 2015-04-12 11:23:06 följande:
    Enligt Gert vet inte hälften av de som röstar på partiet som förespråkar det (SD) vad det betyder heller.

• Gert
    nihka skrev 2015-04-13 18:15:11 följande:
    Att du talar om vad du tycker gör dig inte mindre okunnig. Assimileringspolitik innebär fortfarande man har som mål att minoriteter helt överger sin kultur. Alla riksdagspartier utom SD tar idag avstånd från assimilationspolitik.
    Svensk integrationspolitik innebär segregation, växande klassklyftor, växande fattigdom. Det är inte vad jag tycker, utan det är fakta.
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-13 19:09:59 följande:
    Svensk integrationspolitik innebär segregation, växande klassklyftor, växande fattigdom. Det är inte vad jag tycker, utan det är fakta.
    Nej, det är vad du tycker. En åsikt blir aldrig fakta hur än stark åsikten är.
  • Gert
    nihka skrev 2015-04-13 19:19:18 följande:
    Nej, det är vad du tycker. En åsikt blir aldrig fakta hur än stark åsikten är.
    Men är det ju faktiskt så, lilla vän, att mina åsikter om växande segregation, klassklyftor och fattigdom i Sverige är statistisk fakta. Hur kan det ha undgått någon om dessa växande samhällsproblem? Gömmer ni huvudet under kudden och vägrar ta in det som sägs på nyheterna och bland partierna?
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-13 19:39:11 följande:
    Men är det ju faktiskt så, lilla vän, att mina åsikter om växande segregation, klassklyftor och fattigdom i Sverige är statistisk fakta. Hur kan det ha undgått någon om dessa växande samhällsproblem? Gömmer ni huvudet under kudden och vägrar ta in det som sägs på nyheterna och bland partierna?
    Jaha. "Lilla vän". Tror du dina åsikter blir till fakta av att du låtsas att du har vänner du inte har?

Assimileringspolitik innebär fortfarande man har som mål att minoriteter helt överger sin kultur. Alla riksdagspartier utom SD tar idag avstånd från assimilationspolitik.

• Gert
    nihka skrev 2015-04-13 19:53:59 följande:
    Jaha. "Lilla vän". Tror du dina åsikter blir till fakta av att du låtsas att du har vänner du inte har?

Assimileringspolitik innebär fortfarande man har som mål att minoriteter helt överger sin kultur. Alla riksdagspartier utom SD tar idag avstånd från assimilationspolitik.
    Mina åsikter blir till fakta eftersom jag grundar mina åsikter på statistik. Du tror väl inte att jag betraktar dig som en vän? Lol.

En fungerande assimilationspolitik är fortfarande bättre än en misslyckad integrationspolitik. Ganska roligt också att du tror att SD vill att minoriteter helt överger sin kultur. Jag antar att det är ett av dina missförstå med flit-argument du kommer med.
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-13 20:09:03 följande:
    Mina åsikter blir till fakta eftersom jag grundar mina åsikter på statistik. Du tror väl inte att jag betraktar dig som en vän? Lol.

En fungerande assimilationspolitik är fortfarande bättre än en misslyckad integrationspolitik. Ganska roligt också att du tror att SD vill att minoriteter helt överger sin kultur. Jag antar att det är ett av dina missförstå med flit-argument du kommer med.
    Nej, åsikter är åsikter och fakta är fakta och du får faktiskt lära dig att hålla isär de tu. Det är väldigt svårt att veta vad du inbillar dig, eller ens vad du öht pratar om eftersom du inte klarar av att hålla en tråd utan är all over the place hela tiden.

Assimileringspolitik innebär fortfarande man har som mål att minoriteter helt överger sin kultur. Alla riksdagspartier utom SD tar idag avstånd från assimilationspolitik. Sedan kanske SD fegar ur och gör vissa undantag för att inte stöta sig med våra erkända nationella minoriteter enligt beslut 1999 mot bakgrund av Europarådets konvention, men annars innebär assimileringspolitik att minoriteter assimileras vilket innebär att när processen är fullbordad har minoriteter helt övergett sin kultur. Du kan liksom inte ändra på betydelsen av assimilering utifrån vad du tycker.
  • Sensitiveguy
    nihka skrev 2015-04-11 18:14:41 följande:

Kommer SD att splittras?

Det är väl klart att de kommer göra.
  • themia
    Sensitiveguy skrev 2015-04-20 01:42:38 följande:
    Det är väl klart att de kommer göra.
    Frågan är om det inte redan hänt (?)
  • Sensitiveguy
    themia skrev 2015-04-28 20:51:22 följande:

Frågan är om det inte redan hänt (?)

Jo, det är just det det har. Intensiva veckor nu, sett från en sverigedemokrats ögon.
Svar på tråden Kommer SD att splittras?