• Marleo

Fler vars livskamrat dött?

Nu är det 9 dagar sen min älskade somnade in..

Jag känner mig så fruktansvärt ensam...
    Ingen som förstår..

Jag har förlorat nära och kära till döden förr men inget hade kunnat förbereda mig för förlusten av mitt liv kärlek...

Att ena dagen planera vårt bröllop och vår framtid tillsammans med skratt och drömmande prat för att i nästa finna honom död...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-08 21:30
    Jag råkades skapa inlägget innan jag hann skriva frågan:

Finns det fler??

Jag tror det skulle hjälpa lite om jag fick komma i kontakt med andra i som varit med om att förlora sitt liv kärlek till döden..
  • Svar på tråden Fler vars livskamrat dött?
  • Marleo

Den här bilden tog på den lyckligaste dagen i mitt liv.

Bara några minuter innan hade han ställt sig på knä vid min stol och frågat:
    Vill du dela resten av ditt liv med mig?

Ett så underbart vackert frieri.. Ett sånt jag drömt om hela mitt liv..

• jenny99

Vad fint kort på er.Beklagar sorgen,jag kan inte föreställa mig för vad du går igenom nu.Min bästa vän förlorade sin livskamrat för 2 år sen.Jag var mycket hos henne den hemska tiden.Hon har gått vidare med en ny idag,men sorgen består och är smärtsam emellanåt.Hoppas du finner likasinnade för du behöver mycket stöd.

• Anonym (Irene 47)

Jag är inte i din situation men vill gärna säga att jag beklagar din förlust. Jag hoppas du kan få kontakt med andra som kan stötta.

• Anonym (en till)

Jag är så ledsen för din skull ????

Jag har också förlorat min underbara man.

Det gör så fruktansvärt ont i kropp och själ.

Saknaden kommer alltid att finnas kvar, men det blir lite lättare med tiden. Man kan le och skratta igen.

Jag kan skriva mer senare om du vill!

Kramar

• Inte jag

Min pappa förlorade sin livskamrat, min mamma, för snart 5 år sedan och de hade varit ihop i 40 år. Vet att det är stor skillnad men han vet hur det känns. Det var som en kompis sa att hennes mamma hade sagt att hon kände sig halv efter att mannen hade dött. Du kanske känner så oxå på något sätt?

• Anonym (Japp)

Ja.. förlorade den enda kvinna jag älskat och haft ett förhållande med i Oktober i fjor. Hon dog i KOL. Tyvärr rökte hon 2 pkt cigg om dagen och det blev hennes död. Hon blev bara 47 år gammal.

Har kommit över den värsta sorgen nu, men hon kommer alltid finnas i mitt hjärta.

• Saknad livskamrat

Jag har också förlorat min livskamrat, nu är det snart 3 år sedan min man och pappa till mina 2 barn gick bort.

Då när det hände så hade jag så mycket känslor inom mig och var väldigt arg och ledsen och tyckte att livet var fruktansvärt orättvist - hur kan en ung människa med fru och barn behöva dö?

Jag tyckte också att det var jobbigt att alla hela tiden frågade hur jag mådde, jag mådde ju skit och jag kände mig så ensam. Men nu efteråt det jag ju att jag inte var ensam, jag hade väldigt många runt omkring mig som brydde sig, men jag såg inte det just då. Där fanns släkt och vänner (även om några faktiskt försvann i denna vevan) och inte minst mina underbara grannar som serverade oss middagar och pysslade om oss.

En viktig person var också den kuratorn som jag fick kontakt med, hon var specialutbildad på sorg och hon kom hem till mig och jag fick prata och ventilera ut alla mina känslor och hon lärde mig hur jag skulle hantera och kunna gå framåt i min sorg. Ju längre tiden gick så kände jag att jag kunde "välja" när jag ville vara ledsen och idag så känns det okej, jag har gått vidare med livet, även om min man alltid kommer finnas med i mina tankar!

Så mitt råd till dig är att se till att gråta när du behöver, men se även till att skratta om du behöver det, det är okej med även fina och roliga minnen. Se även till att ta hjälp från alla som du kan och se till att få en kontakt med en kurator eller sorgterapeut.

Det kommer att blir bättre även om det inte känns så just nu. Stor kram!

Svar på tråden Fler vars livskamrat dött?