Min dotter riskerar att polisanmälas
För några månader sen var min 15 åriga dotter på en fest hos sin bästa kompis. De hade druckit alkohol och en av tjejerna som var där drack för mycket och började att kräkas lite överallt och klä av sig. Ungdomarna som var där var påverkade och visste inte vad de skulle göra. Min dotter hade dock inte druckit mycket och hon ville göra något åt den berusade tjejen. Hon bestämde sig för att slänga ut henne ur huset och fick hjälp av en kille som var där. Eftersom att hennes kompis (hon som hade festen) föräldrar skulle vara tillbaka på morgonen dagen efter så tänkte hon att hon inte kunde låta henne ligga i trädgården och därför bestämde hon sig för att bära henne till skogen och låta henne ligga där istället. Killen som hjälpte henne hade tydligen gått hem så hon fick göra det själv. Detta var i Januari, alltså var det väldigt kallt ute. Dessutom hade tjejen ingen jacka på sig eftersom att hon hade tagit av sig den. Dagen efter hittade någon tjejen i skogen. Hon hade en väldigt låg kroppstemperatur och såg nästan död ut. Hon fördes till sjukhus och när hon hade vaknat så mindes hon ingenting om dagen innan. På något sätt, jag vet inte hur, så vet hon nu att det var min dotter som bar henne dit och ska polisanmäla. Min dotter har svårt för att få dåligt samvete och därför gör hon ofta saker som är fel. Min fråga är då vad är det som min dotter kommer att bli polisanmäld för? Misshandel eller?