• Anonym (Anonym)

26 år, dras till mycket äldre kvinnor.. Någon som känner igen sig?

Jag har förut inte haft några tankar på att jag är bi, men börjar mer och mer fundera på det då jag ett flertalet gånger dragits till äldre kvinnor (i typ 45-55 års åldern). Jag har blivit lite halvt besatt (kär?) i några olika kvinnor som jag på ett eller annat sätt lärt känna.
    Inte direkt att jag vill ha sex med dom och tänder på dom. Utan mer vill mysa, bli kramad, omhållen och få känna närhet av dom. Har funderat på om det är en modersgestalt jag söker, fast jag tycker ändå att det är något mer än så. Ibland tänker jag att jag kanske bara inte vågar släppa fram de sexuella känslorna och tankarna helt enkelt.
    Känner någon igen sig i det här..? Finns det äldre kvinnor som är intresserad av tjejer som är 25 år yngre än er?

• Svar på tråden 26 år, dras till mycket äldre kvinnor.. Någon som känner igen sig?
  • Anonym (Aimee)

Jag känner igen mig! Har varit så sedan 23 års ålder då jag blev förälskad i min dåvarande mentor. På den tiden hade jag inte så mycket sexuella känslor runt det, men just det du pratar om i din TS - att komma nära, att få kramar och bli omhållen. När det väl skedde utvecklade jag dock sexuella känslor, vilket var jättejobbigt.

Numera har jag efter 19 års äktenskap med en man (och många förälskelser i ca 10-15 år äldre kvinnor) börjat leva med en kvinna. Det är väldigt frigörande för mig, då jag söker just den själsliga närhet som bara en kvinna kan ge till mig. Dock har jag fortfarande en dragning till äldre kvinnor (min sambo är jämnårig) som nog aldrig kommer att gå ur mig. 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Aimee) skrev 2015-04-10 11:00:28 följande:

Jag känner igen mig! Har varit så sedan 23 års ålder då jag blev förälskad i min dåvarande mentor. På den tiden hade jag inte så mycket sexuella känslor runt det, men just det du pratar om i din TS - att komma nära, att få kramar och bli omhållen. När det väl skedde utvecklade jag dock sexuella känslor, vilket var jättejobbigt.

Numera har jag efter 19 års äktenskap med en man (och många förälskelser i ca 10-15 år äldre kvinnor) börjat leva med en kvinna. Det är väldigt frigörande för mig, då jag söker just den själsliga närhet som bara en kvinna kan ge till mig. Dock har jag fortfarande en dragning till äldre kvinnor (min sambo är jämnårig) som nog aldrig kommer att gå ur mig. 

Va skönt Aimee att det finns någon som känner lika! Jag har berättat för några vänner vad jag känner, och de flesta tycker ju att jag är knäpp! Men egentligen är det väl inget mer konstigt i att som tjej falla för äldre kvinnor, än att man som tjej skulle falla för äldre män, vilket rätt ofta händer.

Ibland känns det som en rätt hopplös kärlek/förälskelse, då jag antar att det inte finns allt för många äldre kvinnor som vill ha yngre... Eller?

Jag läste en bok, 'C' heter den kort och gott, och den handlar om just den här sortens kärlek. Kände igen mig väldigt mycket i den!
  • Anonym (40)

Känner igen. Fastnar alltid för dem som är 10-25 år äldre, har alltid gjort....Är nu 40. Det är inte så ovanligt men fortfarande tabu. Fö rmig gör det inget att det inte är accepterat än, då det ultimata för min del är att relationen är hemlig. Så: hemlig relation med mkt äldre kvinna, ja tack.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (40) skrev 2015-04-13 20:50:12 följande:

Känner igen. Fastnar alltid för dem som är 10-25 år äldre, har alltid gjort....Är nu 40. Det är inte så ovanligt men fortfarande tabu. Fö rmig gör det inget att det inte är accepterat än, då det ultimata för min del är att relationen är hemlig. Så: hemlig relation med mkt äldre kvinna, ja tack. smile1.gif

Okej. Har du haft någon relation med någon äldre kvinna ngn gång? Vad tycker egentligen äldre kvinnor om att vara med yngre? Måste nästan kännas som att vara med sin dotter...
  • Anonym (Pur)

För min del handlar åldersskillnad mer om det mentala än det fysiska. Man kan vara född samma år som en annan människa men ändå vara olika gamla. För det handlar om livserfarenhet och hur mycket man hunnit fylla sina år med händelser och upplevelser än antalet år räknade. Jag kan tycka att kvinnor i min egen ålder är "underutvecklade" och omogna, men det är mer för att jag är en gammal själ. När jag söker en partner dras jag därför åt någon som jag vet är äldre eftersom chansen att finna det som kompletterar mig där oftast är större. Inget medvetet såklart, när man blir kär så blir man ju det ändå. Egentligen finns inget attraktivt över någon som är gråhårig och stel som en kruka med bröst som vändstekta ägg men eftersom det är människan man förälskat sig i så får man resten på köpet och då blir det ju attraktivt.
    Sen kanske det är olika men om jag ska bli kär eller ej handlar mer om känslan jag får när och hur hon tittar på mig, som får hela kroppen att blir varm och börja skälva. Än om hur gammal hon är, och hur hon ser ut. Men som man säger, ögonen är själens spegel. Kanske ser man sig själv däri och det är den förlorade biten man letar efter, fast i en annan människa.

• Anonym (Pur)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-04-13 23:55:26 följande:
    Okej. Har du haft någon relation med någon äldre kvinna ngn gång? Vad tycker egentligen äldre kvinnor om att vara med yngre? Måste nästan kännas som att vara med sin dotter...
    Om man tycker det känns som att vara med sin egen syster eller bror när man dejtar en jämnårig så tycker man nog det känns som att vara med sin dotter/mamma eller son/pappa när det är åldersskillnad. Seriöst????
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Pur) skrev 2015-04-14 01:26:55 följande:
    Om man tycker det känns som att vara med sin egen syster eller bror när man dejtar en jämnårig så tycker man nog det känns som att vara med sin dotter/mamma eller son/pappa när det är åldersskillnad. Seriöst????
    Alltså jag skulle själv inte tycka att det vore konstigt att vara med någon som är ~20 år äldre. Men jag VET att många andra tycker att det är konstigt, att dom aldrig skulle kunna drömma om en så pass mycket yngre/äldre, och många har då som argument att de tkr det skulle känns som att man blir mer som en mor/dotter (eller far och son också så klart...)

Jag var tillsammans med en 6 år yngre kille förut, och i princip alla reagerade ju på åldersskillnaden.. Och då var det bara sex år...

Så klart skulle jag ju inte tänka mamma om en partner, MEN jag vet att människor omkring skulle tycka att relationen skulle kännas så. Självklart ska man inte bry sig om vad andra har för åsikter om ens eget förhållande, men det är ju ofta en känslig punkt, folk ikring har vääääldigt gärna åsikter om annorlunda förhållanden vilket kan kännas jobbigt.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Pur) skrev 2015-04-14 01:19:52 följande:

För min del handlar åldersskillnad mer om det mentala än det fysiska. Man kan vara född samma år som en annan människa men ändå vara olika gamla. För det handlar om livserfarenhet och hur mycket man hunnit fylla sina år med händelser och upplevelser än antalet år räknade. Jag kan tycka att kvinnor i min egen ålder är "underutvecklade" och omogna, men det är mer för att jag är en gammal själ. När jag söker en partner dras jag därför åt någon som jag vet är äldre eftersom chansen att finna det som kompletterar mig där oftast är större. Inget medvetet såklart, när man blir kär så blir man ju det ändå. Egentligen finns inget attraktivt över någon som är gråhårig och stel som en kruka med bröst som vändstekta ägg men eftersom det är människan man förälskat sig i så får man resten på köpet och då blir det ju attraktivt.
    Sen kanske det är olika men om jag ska bli kär eller ej handlar mer om känslan jag får när och hur hon tittar på mig, som får hela kroppen att blir varm och börja skälva. Än om hur gammal hon är, och hur hon ser ut. Men som man säger, ögonen är själens spegel. Kanske ser man sig själv däri och det är den förlorade biten man letar efter, fast i en annan människa.

Klokt sagt, håller helt med dig! Man kan verkligen inte styra över sina känslor, dom bara kommer och går som dom vill..

Får jag vara nyfiken och fråga lite om åldrarna? :) hur många år det skiljt sig som mest mellan dig och en annan kvinna?
  • Anonym (Pur)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-04-14 18:26:20 följande:
    Klokt sagt, håller helt med dig! Man kan verkligen inte styra över sina känslor, dom bara kommer och går som dom vill..

Får jag vara nyfiken och fråga lite om åldrarna? :) hur många år det skiljt sig som mest mellan dig och en annan kvinna?
    23
  • Anonym (Anonym)

Ingen mer som känner igen det här?

Svar på tråden 26 år, dras till mycket äldre kvinnor.. Någon som känner igen sig?