• AnonymaKlara

gravid v 30 och helt orkeslös! någon mer?

Jag är så galet orkeslös sen ett par veckor tillbaka att jag nu inte vet vart jag ska ta vägen. Och det känns som att det bara blir värre för varje dag! Det spelar i gen roll hur mycket jag sover, jag skulle alltid behöva sova mer, känns det som. Men med en 2,5-åring här hemma så blir det ju lite begränsat tyvärr.

Jag har försökt vara positiv hela graviditeten men nu känner jag att jag måste få "klaga" lite iaf...

Så, någon annan som känner liknande?

• Svar på tråden gravid v 30 och helt orkeslös! någon mer?
  • billies

Är också så lite från å till, gravid i vecka 32. Men så hatar jag å min mage att äta järntabletterna så vi äter inte alltid de regelbundet men så fort jag gör det så känns det bättre efter ett par dagar äter du järn med? Kanske för liten dos annars?

Tycker ändå inte att jag är i närheten av att vara så trött med min 2 åring som jag var när jag väntade honom men då va det kanske oxkså mer okej att vila när man ville :-O

• AnonymaKlara
    billies skrev 2015-04-05 15:26:39 följande:

Är också så lite från å till, gravid i vecka 32. Men så hatar jag å min mage att äta järntabletterna så vi äter inte alltid de regelbundet men så fort jag gör det så känns det bättre efter ett par dagar smile2.gif äter du järn med? Kanske för liten dos annars? smile1.gif

Tycker ändå inte att jag är i närheten av att vara så trött med min 2 åring som jag var när jag väntade honom men då va det kanske oxkså mer okej att vila när man ville :-O

Jo, jag äter järn! Ska ta 2 om dagen men jag slarvar också... Haha.. Kanske ska sluta skarva även om värdena låg mkt bättre nu än tidigare.

Du har säkert rätt, då kunde man vila när man ville! Hur mår du annars i din graviditet? Är det liknande som förra gången? Tänker symptom osv.. :)
  • billies
    AnonymaKlara skrev 2015-04-05 16:24:40 följande:
    Jo, jag äter järn! Ska ta 2 om dagen men jag slarvar också... Haha.. Kanske ska sluta skarva även om värdena låg mkt bättre nu än tidigare.

Du har säkert rätt, då kunde man vila när man ville! Hur mår du annars i din graviditet? Är det liknande som förra gången? Tänker symptom osv.. :)
    Oh 2 dessutom!.. Märks det skillnad på magen? Tycker dom e hemska ibland haha, inte varje dag jag har ont av dom men när man väl har det så ångrar man att man käkat dom. Men vore säker död utan de! Men om du ska käka 2 med så gör det säkert en hel del då om du slarvar eller inte gör det du behöver de liksom kanske då mer än va typ jag gör haha.

Jaaa men precis jag mår oförskämt bra, har precis som med första inga skavanker eller problem, allt går som på räls.. Så för den sakens skull hade jag nog kunnat vara gravid 10 gånger till, tycker det är supermysigt! Nu känns det ju verkligen mer i sparkarna, nu när de blivit så stora och starka haha.. Nästan 2 kg liksom! Puuhh.. Men har inget emot att pilla ut en liten fossing ur ett revben haha. Själv?
  • cher82

Gravid i v. 29 här, också med en 2,5åring hemma! Äter också järntabletter (och levaxin för sköldkörteln) men tröttheten fanns kvar. Nya prover togs och visade sig att jag hade brist på vitamin B-12 och D-vitamin, bara ätit medicin i en vecka men märker stooor skillnad redan nu!

Svar på tråden gravid v 30 och helt orkeslös! någon mer?