• Svar på tråden FET april
  • En PantherTant
    Hemlig78 skrev 2015-04-26 21:45:36 följande:

Varför testar du med blodprov? Nyfiken

Kliniken jag går vid vill att man testar via blodprov, har gjort så alla gånger. De skriver en remiss, och så tar jag blodprovet på min vanliga vårdcentral och ringer sedan in resultatet till kliniken.

Inga graviditetssymptom, men inte heller någon känsla av att mensen är på gång (normalt får jag alltid finnar i ansiktet då, och akut behov av att börja röja och städa i kaoset hemna), men det beror väl på hormonerna man tar. Vet inte vad jag skall tro, försiktigt optimistiskt, men ändå nog lite inställd på att det kan bli ny insättning i maj..
  • Hemlig78

Jag pratade med min klinik o de sa nu att det ser bra ut att min mens ej kommit (det har inget med lutinus att göra) och om jag inte får nått tom Tors då ska jag testa ej den 2 maj

• En PantherTant
    Hemlig78 skrev 2015-04-27 13:35:43 följande:

Jag pratade med min klinik o de sa nu att det ser bra ut att min mens ej kommit (det har inget med lutinus att göra) och om jag inte får nått tom Tors då ska jag testa ej den 2 maj

Det låter ju lovande!
  • Hemlig78

Skulle du testa idag?

En PantherTant skrev 2015-04-27 13:30:32 följande:

Det låter ju lovande!

• En PantherTant
    Hemlig78 skrev 2015-04-28 07:48:50 följande:

Skulle du testa idag?

Imorgon, sen tar det till torsdag innan jag får resultatet.

Är dock ganska säker det blir nytt försök nästa månad, tjuvtestade hemma, negativt igår på samma dag som fått positivt de gånger varit gravid. Så ser inte bra ut.

Bihållsinflammation och början till ögoninflammation som borde behandlas, ännu inte vågat ta några mediciner, och lite fundersam om den behandlingen sabbar nästa månads försök också, måste fundera med kliniken om det när ringer in blodprovsresultatet
  • Hemlig78
    En PantherTant skrev 2015-04-28 08:24:58 följande:
    Imorgon, sen tar det till torsdag innan jag får resultatet.

Är dock ganska säker det blir nytt försök nästa månad, tjuvtestade hemma, negativt igår på samma dag som fått positivt de gånger varit gravid. Så ser inte bra ut.

Bihållsinflammation och början till ögoninflammation som borde behandlas, ännu inte vågat ta några mediciner, och lite fundersam om den behandlingen sabbar nästa månads försök också, måste fundera med kliniken om det när ringer in blodprovsresultatet
    När skulle INTE din mens komma, denna månad?
  • En PantherTant
    Hemlig78 skrev 2015-04-28 12:56:04 följande:
    När skulle INTE din mens komma, denna månad?
    Bim är idag, men hormonerna jag tar (zumenon och lugesteron) hindrar den, mensen kommer först en 5 dagar efter att man slutar ta dem.
  • Hemlig78
    En PantherTant skrev 2015-04-28 13:09:23 följande:
    Bim är idag, men hormonerna jag tar (zumenon och lugesteron) hindrar den, mensen kommer först en 5 dagar efter att man slutar ta dem.
    Jaha, för mig är det BIM+5 eller +6 idag
    Ska testa imorgon faktiskt. Fick tid kl 9 hos barnmorskan, 
    så nu är man nervös för det också.
  • En PantherTant
    Hemlig78 skrev 2015-04-28 14:20:36 följande:
    Jaha, för mig är det BIM+5 eller +6 idag
    Ska testa imorgon faktiskt. Fick tid kl 9 hos barnmorskan, 
    så nu är man nervös för det också.
    Blev det positivt?

Här är blodprovet nu taget, får jag tag på rätt person klockan 15 så får jag resultatet idag, annars måste jag vänta till imorgon (eftersom det är privat remiss ser bara de på laboratoriet, inte sköterskorna resultatet)

Spännande!
  • Hemlig78

PLUS +++++++

Så lycklig
    Vi var dock inte överens hur vi skulle räkna veckor och dagar

ägglossning 8 april
    insättning 14 april (5 dagars)

hon sa v 4+2
    jag tycker 4+5

• En PantherTant
    Hemlig78 skrev 2015-04-29 11:46:57 följande:

PLUS +++++++

Så lycklig
    Vi var dock inte överens hur vi skulle räkna veckor och dagar

ägglossning 8 april
    insättning 14 april (5 dagars)

hon sa v 4+2
    jag tycker 4+5

Härligt, Grattis!
  • En PantherTant
    Hemlig78 skrev 2015-04-29 12:50:27 följande:

Tack :)
    Nu väntar jag på ditt plus :)

Tack! Var tyvärr inte min tur ännu denna gång, men nästa månad kanske!
Svar på tråden FET april