• Anonym (Fråga)

har nu varit hemma från jobbet pga bakfylla?

Har du varit hemma från jobbet pga bakfylla? Alltså ringt och sjukskrivit dig?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden har nu varit hemma från jobbet pga bakfylla?
  • Gathenhielm

Nope. Jag står för konsekvenserna av mitt handlande, och härdar ut.

Reasons... we all have them, at times.
  • Anonym (En halv gång)

Har hänt en gång men jag trodde först på fullaste allvar att jag var magsjuk men har efteråt räknat ut att det måste varit som jag var bakis.

• Mandel

Är väl drygt 15 år sedan nu, men jag och en produktionstekniker var ute med två teknikchefer ifrån affärsområdesgruppen och drack en hel del.
    Jag var fortfarande påverkad när jag vaknade och tog därför cykeln till jobbet. Satt på kontor så jag utgjorde ingen fara för mig själv eller andra. Produktionsteknikern kom lätt grön i ansiktet och visade produktionen för den utländska kundgruppen sedan åkte han snabbt hem igen

Sedan dess har jag inte druckit kvällen innan jag ska jobba.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • IsDimma

Nej. Men jag har å andra sidan aldrig varit bakfull så det kan ju bero på det kanske

• Anonym (alkoholproblem)

Ja, men jag har också gått till jobbet såpass bakfull att jag knappast varit nykter.

• Fantasilös

Ja det har jag. Men som ovan har jag också jobbat halvfull så inget jag sjukanmäler mig för varje gång

• Varit där

Nej, eller det var skolan. Jag och 2 tjejer skulle ha tjejkväll och bara ta något glas men det blev lite väl mycket men jag var i skolan dagen efter fast jag mådde piss

• MsFry

Ja en gång. Hade varit på AW med jobbet och det blev lite blötare än tänkt. Vaknade morgonen efter och mådde okej, trodde jag. När jag skulle ta på mig skorna ramlade jag framlänges in i klädhängaren och fick acceptera att jag nog fortfarande var för packad för att gå och jobba. Den dagen sjukskrev sig även chefen och två av kollegorna så det var liksom "okej" och sanktionerat av ledningen.

Har inte gjort om bravaden och det är 10 år sedan det hände.

• Anonym (nä)

Nä har släpat mig till jobbet hur bakis jag än varit, och hur lite jag än sovit. Men minns speciellt en gång som var fruktansvärd. Tror jag nästan var full fortfarande när jag kom till jobbet. Framåt lunch kom baksmällan och jag sprang flera gånger och spydde på eftermiddagen. Fy hemska minnen...

• Rani

Ja, från mitt extrajobb när jag var ung student (eller om jag gick på gymnasiet, minns inte) men aldrig från mitt "vuxna" jobb. Därifrån är jag bara hemma om jag är dyngsjk/måste vabba.

• Rafael90

Nej. Har varit bakfull i skolan en gång men jag tog mig i kragen, köpte en macka och gick ändå.

• Anonym (Ja usch)

Har gjort det en gång. Var ute om lördagen och söndagen var gräslig. Hade besökt vänner och satt på ett tåg fyra timmar söndag kväll och mådde apa. Måndag morgon höll jag fortfarande på att kräkas och trodde då att jag fått magsjuka ovanpå bakfyllan. Ringde och sjukade mig men efter ett par timmars sömn insåg jag att det var förlängd bakfylla. Mådde prima när jag sovit ut och ätit ordentligt. Skämdes rätt bra på tisdagen när folk bekymrat frågade om jag var okej, skyllde på jag fått i mig nåt olämpligt och börjat kräkas på grund av det vilket kändes som den minsta lögnen jag kunde komma på.

• Themis

Nej, då är det nog hög tid att uppsöka AA om man sjunkit så lågt att man lämnar sina kollegor i sticket för att vältra sig i sin egen fylla.

(enda undantaget vore om hela ens familj just blivit yxmördad eller liknande)

Det är många det är synd om, men inte alltid p.g.a. det de själva tror. /Themis
  • MsFry
    Themis skrev 2015-03-31 21:59:34 följande:

Nej, då är det nog hög tid att uppsöka AA om man sjunkit så lågt att man lämnar sina kollegor i sticket för att vältra sig i sin egen fylla.

(enda undantaget vore om hela ens familj just blivit yxmördad eller liknande)

Om det händer upprepade gånger: javisst.

Om det händer en gång: knappast. AA är inte till för folk som tappar omdömet enstaka gång utan för missbrukare.
  • Anonym (Titti)

Ja det har jag, eller jag drog hem. Kom till kontoret för att öppna men spydde direkt. Messade chefen och skrev att jag åkt på kräksjukan och var tvungen att åka hem, men hellre det än att förnedra mig som fyllesjuk.

Svar på tråden har nu varit hemma från jobbet pga bakfylla?