• Bella 89

Fler som gått över tiden och börjat tröttna nu?

Idag är jag på BF+4, alltså några dagar över men en evighet kvar till eventuell igångsättning och jag är rejält trött på detta. Vill ju bara få ut mitt barn och krama om henne. Alla runt omkring frågar precis hela tiden och jag orkar inte ens gå till affären längre, känner mig som en fånge i mitt egna hus. 
    Ja, man känner sig verkligen ensam nu så undrar, någon mer som också gått över och vill följas åt under denna sista plågsamma bit?

• Svar på tråden Fler som gått över tiden och börjat tröttna nu?
  • Raggsockan
    Bella 89 skrev 2015-04-09 06:28:03 följande:

Då var det morgon. Värkarna blev glesare i går kväll med 5 min mellan men fruktansvärt intensiva. Stannade öppen på 4 cm så fick en sömntablett och en morfinspruta. Ledde till extremt illamående och fått upp maginnehållet 3 gånger, varav jag trodde jag kissade på mig under första men barnmorskan tror vattnet gick.

Försöker äta frukost nu men det går inte. Snart dags för ctg och gynkoll sen snack med läkare om de ska sätta igång mig. Man sätter igång mig allra senast Lördag har de sagt.

Ja som du kämpar! 
    Och hoppas verkligen att det var vattnet som gick! 
    Jag fick värkstimulerande efter att de tagit hål på hinnorna och jag var öppen 4 med lite för glesa värkar (5min ca mellan). Tycker att de fungerade jättebra och de började med mycket lite och ökade droppet allt eftersom, sen glömde de iof att stänga av de efter förlossningen - men lite måbra-hormon har väl ingen dött av :) 

Lycka till, håll oss uppdaterade om du orkar och vill! 
  • Bella 89

Barnmorskan var precis här. Har lite av sovdosen kvar i kroppen som ska ut och måste fylla på med näring. Så ska ta en promenad och få en postafen. När jag kommer tillbaka spräcker de hinnan för var inte vattnet som gick. Så det blir bebis idag i alla fall. Måste bara fylla på med energi.

• askeungen

Tack för alla hejarop! Det måste ha hjälpt, för inatt drog det igång med buller och bång och 6 timmar senare var hon ute.

Vi ligger just nu på Östras förlossning och väntar på att få komma till ett knökfullt BB.

Heja heja dig Bell, snaaaart är din goding också här!!

• Bella 89
    askeungen skrev 2015-04-09 12:45:05 följande:

Tack för alla hejarop! Det måste ha hjälpt, för inatt drog det igång med buller och bång och 6 timmar senare var hon ute.

Vi ligger just nu på Östras förlossning och väntar på att få komma till ett knökfullt BB.

Oh vad underbart att du slapp vänta längre. Grattis till en liten flicka! Känns som det blev väldigt många såna i tråden.
  • Mini 82
    Bella 89 skrev 2015-04-09 09:55:03 följande:

Barnmorskan var precis här. Har lite av sovdosen kvar i kroppen som ska ut och måste fylla på med näring. Så ska ta en promenad och få en postafen. När jag kommer tillbaka spräcker de hinnan för var inte vattnet som gick. Så det blir bebis idag i alla fall. Måste bara fylla på med energi.

Då är det inte långt kvar! Vad du kämpat bra:)
  • Mini 82
    askeungen skrev 2015-04-09 12:45:05 följande:

Härligt. Stort grattis
  • Bella 89

Igår klockan 19:12 föddes hon. Förlossningen tog över ett dygn med regelbundna värkar och helt utan smärtlindring efter sovdosen. I slutet skrek jag på läkaren att snitta mig eller döda mig för klarade inte av mer. Men men, för henne skulle jag göra om det när som. 49 cm lång och ca. 3800 gram tung.

• Mini 82
    Bella 89 skrev 2015-04-10 06:42:34 följande:

Igår klockan 19:12 föddes hon. Förlossningen tog över ett dygn med regelbundna värkar och helt utan smärtlindring efter sovdosen. I slutet skrek jag på läkaren att snitta mig eller döda mig för klarade inte av mer. Men men, för henne skulle jag göra om det när som. 49 cm lång och ca. 3800 gram tung.

Underbart att höra! Vilken kämpe du är. Nu är det äntligen över och du har världens finaste bebis

Känner igen känslan att man ska dö... Men då är det oftast snart över;)

Ta han om dig och underverket!!
  • Raggsockan
    Bella 89 skrev 2015-04-10 06:42:34 följande:

Stoooort grattis och riktigt grymt jobbat! Njut!

Idag blir min lilla 1 vecka gammal... fan vad tiden går fort redan :P 

• Bella 89

En vecka! Tiden går verkligen fort när man har skoj.

Vår lilla ska ligga på observation och få syrgas inatt, hon andas inte som hon ska. Så vi måste spendera natten utan henne. Ibland känns livet lite väl tufft.

• Mini 82
    Bella 89 skrev 2015-04-10 20:41:12 följande:

En vecka! Tiden går verkligen fort när man har skoj.

Vår lilla ska ligga på observation och få syrgas inatt, hon andas inte som hon ska. Så vi måste spendera natten utan henne. Ibland känns livet lite väl tufft.

Nej vad tråkigt, hoppas det snabbt blir bra. Det är säkert ingen fara. Förstår att det är jobbigt att vara ifrån så här det första som händer. Håller tummarna att allt blir bra med den lilla,
  • Bella 89

Satt hela natten hos henne och nu är vi på BB igen. Hon mår bättre, ska tilläggmatas och stanna någon dag till för uppföljningar.

Hoppas det går bra med era småttingar med!

• Mini 82
    Bella 89 skrev 2015-04-11 10:12:43 följande:

Satt hela natten hos henne och nu är vi på BB igen. Hon mår bättre, ska tilläggmatas och stanna någon dag till för uppföljningar.

Hoppas det går bra med era småttingar med!

Skönt att höra, hoppas ni får all hjälp ni behöver. Stanna på BB tills ni känner er helt bekväma med att åka hem, det är mitt tips.

Lycka till med allt!!

Hos oss är det amningsmaraton, mina bröst är såriga och ömma, kör med amningsnapp nu för att avlasta lite. Inatt fick hon en vanlig napp och det funkade bra! Hon är en sugbebis helt enkelt (precis som hennes storebror). Hoppas på att kunna glesa ut amningstillfällena till varannan-vartredje timme nu. Men lillan mår prima, äter och bajsar mycket!! Storebror är förkyld så det har varit jobbigt. Mycket hålla isär och handsprit. Nu mår han bättre så vi hoppas det inte har smittat:)
Svar på tråden Fler som gått över tiden och börjat tröttna nu?