• anonymtjej1

Mat/sovvanor för era 6-12 månaders??!!

Hur ser era mat och sovvanor ut för era 6-12 månaders?

Jag tycker min snart 11 månaders dottern sover alldeles för mycket på dagarna. Hon sover ca 5 gånger . Vissa gånger bara en halvtimme medans vissa gånger 1-2 timmar. Det blir inte mycket ut av dagen merrän en gnällig sömning unge som sover..... Hon äter väldigt dåligt om det kan bero på nån järnbrist eller nått? Har tagit upp detta med bvc men dom verkar liksom inte bry sig :S . Sist hade hon gått ner i vikt....

• Svar på tråden Mat/sovvanor för era 6-12 månaders??!!
  • Filosofian

Hej! Hur sover hon på natten då? Och angående hennes vikt, hur såg hennes kurva ut sist du var på BVC? Verkar hon pigg och glad för övrigt? Varför misstänker du järnbrist?

Min son är snart tio månader och sover och äter ungefär så här:

Nattning 19:00 vaknar vid 06:30

07:00 frukost ( gröt och och lite smörgås)

09:00 ersättning

Förmiddagsvila 1-2 tim

12:00 lunch (en burk eller motsvarande och frukt)

14:30 mellanmål

Eftermiddagsvila 1-2 timmar beroende på hur länge han sov på förmiddagen

17:00 middag (en burk eller motsvarande)!

18:30 välling

19:00 god natt

• anonymtjej1

Hon somnar allt mellan kl 20-22 på kvällen och sover fram till 8-9 på morgon. Hon vaknar ca 1-2 gånger för amning bara så ja hon sover bra på natten o har alltid gjort.

Kurvan såg bra ut sist men sen var vi på en extrakontroll för o kolla om maten men det var då hon hade gått ner i vikt.. Pigg och glad verkar hon vara förutom när bara hon o jag är hemma, då är hon trött o gnällig....

Misstänker järnbrist dels för att hon är trött jämt.och sen för att hon ammas till största del för hon ratar all mat... :S

Svar på tråden Mat/sovvanor för era 6-12 månaders??!!