• Anonym (tjejsex)

hur blir jag lagomt dominant?

Hejsan!

Jag har en flickvän. I början av förhållandet så drack vi vin och när hon var lite full så berättade hon att hon tände på att bli lite dominerad, att ha sex med någon som var lite dominant.

Det sex vi har haft hittils har varit ganska försiktigt och kärleksfullt och jag skulle gärna vara lite mera dominant men vågar inte riktigt, vill inte skrämma bort henne typ..

Jag upplever att hon är ganska känslig. Ganska lösa grepp om t.ex. bröst gör ofta ont typ..

Har ni några konkreta tips på smågrejer jag kan prova utan att det kan bli helt fel?

• Svar på tråden hur blir jag lagomt dominant?
  • In trouble

Ta ett fast tag i hennes hår utan att dra

• Anonym (tjejsex)

Tack! Det gillar hon. Mer?

• In trouble

Använd en bestämd röst och säg åt henne vad hon ska göra

• MrFlex

Jag tror att många tjejer (precis som min nuvarande) använder orden dominans/dominerad lite felaktigt och att många killar tolkar innebörden lite felaktigt.
    Det är trots allt ett ganska vitt begrepp...

Dominans i detta fallet innebär att man lämnar över den sexuella kontrollen till sin partner och låter den bestämma och i vissa fall tvinga sin partner. Dominans behöver inte alls innehålla våld, smärta eller förnedring.

Min nuvarande tjej gillar att bli hårt påsatt och lite "man-handled" i sängen, dvs att jag tar för mig av henne. Detta kallade hon för att bli dominerad vilket jag inte tycker stämmer. Hon vill inte alls lämna över kontrollen helt till mig utan "bara" bli hårt knullad och eventuellt få lite spanking på rumpan. Skulle jag slita henne i håret eller binda/hålla fast henne så skulle hon bli fly förbannad:)

Be din flickvän klargöra vad hon menar med att bli dominerad.

Tänder hon på förnedring? Hon kanske vill att är verbal och kallar henne för "snuskiga saker"
    Tänder hon på smärta? Kanske vill hon bli sliten i håret, spankad eller nypt hårt i bröstvårtorna osv?
    Tänder hon på att du har mer mental kontroll och leder och beordrar henne under sexakten.
    Tänder hon på att känna sig utlämnad, att bli bunden eller fasthållen?

Det är ganska viktigt att klargöra detta för annars blir det lätt fel. Det är kanske inte rätt att spotta hennes i ansiktet, ge henne av lavett och kalla henne för din lilla hora OM det inte är just det hon menar:)

• Bobby Clarke

Tryck upp henne mot väggen med en hand runt halsen, med ett löst grepp.

• tuxxe
    Anonym (tjejsex) skrev 2015-03-25 09:42:55 följande:

Hejsan!

Jag har en flickvän. I början av förhållandet så drack vi vin och när hon var lite full så berättade hon att hon tände på att bli lite dominerad, att ha sex med någon som var lite dominant.

Det sex vi har haft hittils har varit ganska försiktigt och kärleksfullt och jag skulle gärna vara lite mera dominant men vågar inte riktigt, vill inte skrämma bort henne typ..

Jag upplever att hon är ganska känslig. Ganska lösa grepp om t.ex. bröst gör ofta ont typ..

Har ni några konkreta tips på smågrejer jag kan prova utan att det kan bli helt fel?

Hoppa in på darkside.se där kan du hitta väldigt mycket att läsa om det och där finns det många som kan ge dig bra tips och råd.
  • Anonym (Vanilla Man)

Kissa lite på henne nästa gång. Inte för mycket, en liten skvätt bara och kolla reaktionen. Faller det väl ut kan du gå vidare och bajsa. Det är ett klassiskt step-by-step test där man kan lära sig en hel del om varandra och öka intimiteten i ett förhållande.

• Anonym (tjejsex)
    MrFlex skrev 2015-03-25 10:11:04 följande:

Jag tror att många tjejer (precis som min nuvarande) använder orden dominans/dominerad lite felaktigt och att många killar tolkar innebörden lite felaktigt.

Det är trots allt ett ganska vitt begrepp...

Dominans i detta fallet innebär att man lämnar över den sexuella kontrollen till sin partner och låter den bestämma och i vissa fall tvinga sin partner. Dominans behöver inte alls innehålla våld, smärta eller förnedring.

Min nuvarande tjej gillar att bli hårt påsatt och lite "man-handled" i sängen, dvs att jag tar för mig av henne. Detta kallade hon för att bli dominerad vilket jag inte tycker stämmer. Hon vill inte alls lämna över kontrollen helt till mig utan "bara" bli hårt knullad och eventuellt få lite spanking på rumpan. Skulle jag slita henne i håret eller binda/hålla fast henne så skulle hon bli fly förbannad:)

Tänder hon på förnedring? Hon kanske vill att är verbal och kallar henne för "snuskiga saker"

Tänder hon på smärta? Kanske vill hon bli sliten i håret, spankad eller nypt hårt i bröstvårtorna osv?

Tänder hon på att du har mer mental kontroll och leder och beordrar henne under sexakten.

Det är ganska viktigt att klargöra detta för annars blir det lätt fel. Det är kanske inte rätt att spotta hennes i ansiktet, ge henne av lavett och kalla henne för din lilla hora OM det inte är just det hon menar:)

Tack för alla svar. Jag håller med, det är mkt svårt att veta vad hon menar med dominant.

Hon är dock inte den som ger några bra svar och så när jag frågar om sex. Hon blir mest henerad. Min tanke är att det kan finnas smågrejer att prova som är rätt "oskyldiga". Som när jag tog ett fast tag om hennes hår och märkte att hon gillade det. Är säker på att hon inte gillar "snusksnack" då hon inte gillar snack under sex.

Fortsätt gärna tipsa :)
  • MrFlex

Kan tillägga att äkta dominans är en läggning och inget man "blir lite mer av på beställning". Jag är själv inte äkta dominant och vill därför tydligt veta spelreglerna innan jag agerar dominant (som en del av sexleken). Osäkerhet och fumlande förstör annars hela grejen.

Det är jättesvårt för en person utan denna läggningen att treva sig fram på ett självsäkert sätt tycker jag. Fråga henne lite mer nästa gång hon fått ett par glas vin i sig:)

Lycka till!

• tuxxe
    MrFlex skrev 2015-03-25 10:25:57 följande:

Kan tillägga att äkta dominans är en läggning och inget man "blir lite mer av på beställning". Jag är själv inte äkta dominant och vill därför tydligt veta spelreglerna innan jag agerar dominant (som en del av sexleken). Osäkerhet och fumlande förstör annars hela grejen.

Det är jättesvårt för en person utan denna läggningen att treva sig fram på ett självsäkert sätt tycker jag. Fråga henne lite mer nästa gång hon fått ett par glas vin i sig:)

Lycka till!

Det måste alla som ska Domimera någon....

Samspelet mellan en Dominant och en undergiven kan vara oerhört bräckligt och om det då begås ett misstag vid lek, då kan det väldigt lätt bli att den undergivna uppfattar det som ett övergrep.

Att först samtala om vad som kan ske/får ske osv är faktiskt att ta ansvar för sin roll som Dominant.

Att du skriver att först vill ha klart för dig vilka ramar och gränser som finns är ju faktiskt ett tecken på att du har ett drag av Dom i dig.
  • Mamori

Håll fast hennes händer ovanför huvudet (inte hårt grepp) med en hand samtidigt som du smeker henne med den andra...

• Anonym (tjejsex)
    Anonym (Vanilla Man) skrev 2015-03-25 10:18:19 följande:

Kissa lite på henne nästa gång. Inte för mycket, en liten skvätt bara och kolla reaktionen. Faller det väl ut kan du gå vidare och bajsa. Det är ett klassiskt step-by-step test där man kan lära sig en hel del om varandra och öka intimiteten i ett förhållande.

Att bara kissa på någon sådär tror jag absolut inte är att testa försiktigt. Jag vet att vissa tänder på det men det är ju en mycket känslig grej som jag inte vill göra och är säker på att min flickvän inte vill göra heller.

jag förstår att det är svårt att veta vad som är okej om man inte pratar om det. Jag tänker såhär, vi kommer dit också så småningom. Jag tänker därför inte testa något som hon kan må riktigt dåligt av. Jag tänker lite som tipsen här, håret, trycka upp mot väggen, hålla upp händerna. Sånt lite försiktigt så märker jag ju hur hon reagerar. Gärna mer sådana tips :)
  • Anonym (Killen)
    MrFlex skrev 2015-03-25 10:11:04 följande:

Tycker du kan ställa sådana frågor till tjejen och "kräva" att hon ska svara på dem. Att hon får lämna ut denna info till dig är ett sätt att bli lite dominerad. :)

Säg åt henne att utföra saker så som att onanera till orgasm inför dig, köpa sexiga/porriga underkläder som du ska "godkänna" när hon kommer hem och visar upp dem. När ni är ifrån varandra, be henne skicka ett sms vad hon vill att du ska göra med henne senare eller be henne skicka bilder på sig själv med uppdrag.

Fler kan säkert fylla i.

Följer tråden. :)
  • Anonym (Hm)

De flesta av förslagen här skulle jag inte alls gilla, blä. Jag gillar när känslorna är intensiva och det märks att min motpart tänder extremt mkt på mig, det blir ju dominant i någon mening. Dra försiktigt i håret, lätt lätt tvång med händerna, skicklig spanking diggar jag. Att det är lite rå lust det handlar om är helt rätt.

• Anonym (din ponny ;))
    Bobby Clarke skrev 2015-03-25 10:11:45 följande:
    Tryck upp henne mot väggen med en hand runt halsen, med ett löst grepp.
    +1 på den. bästa grejen någonsin!Solig
  • HasseA

Småsaker ber du om.

Om du tar henne bakifrån, dra i håret som andra skrivit (måste inte vara hårt), eller ta ett tag om strupen (inte heller hårt) under hakan, vinkla huvudet bakåt, dra henne mot dig i stötarna, eller ta upp hennes båda händer på ryggen och håll i dem. Säg saker som "Svanka mer!", eller "Isär med benen mer!". Ta tag om halsen funkar om ni ligger på sidan och du är bakom henne också, som i "sked"-positionen, men inte så nära varandra.

Om hon ligger på rygg, håll hennes händer över hennes huvud med dina (som nån annan redan skrivit, eller att hon har dem längs sin kropp och nu låser dem vid armbågarna ned mot sängen med dina händer. Beordra henne att smeka sig när du tar henne, eller att sära på sina ben fullkomligt, eller att du tar tag i hennes fötter och särar på hennes ben så de är helt raka åt sidorna. Ett tag om strupen (löst) kan funka här också.

Jag tror du kan komma ganska långt med sånt här. Små saker som håller fast henne lite, som gör att det känns som om du bestämmer.

Svar på tråden hur blir jag lagomt dominant?