Jag är kär i en mycket yngre kvinna på jobbet!
Jag har jobbat på samma stora företag i ett antal år och för ett tag sen så började det en ny tjej på min avdelning. Hon är bara 22 år och jag är 38... Hon blev tilldelad en annan handledare men en dag då den handledaren var sjuk fick jag handleda henne. Tyckte då bara att hon var extremt söt och trevlig och vi hade en del gemensamt som att vi var födda i samma stad. Kände av någon sorts stämning mellan oss men jag kan ju ha inbillat mig. Jag hade då aldrig varit attraherad av en tjej tidigare och trodde inte att det var något sånt, bara att jag var imponerad av hur söt hon var.
Jag var dessutom i ett förhållande med en man som jobbade på samma avdelning vilket folk kände till och säkert hon också. Hon hade också en pojkvän då. När hon hade gjort klart sin inskolningsperiod så blev hon förflyttad till en annan avdelning och jag såg henne bara någon gång då och då i korridorerna. Vi hälsade på varandra men inget mer. Våra AWs är oftast bara avdelningarna för sig så vi ses inte då heller.
Några månader gick och jag och min kille gjorde slut och han flyttade. Det gick lugnt och sansat till och var ingen drama på jobbet men folk kände till att det hade skett. Jag hörde på avvägar att tjejen hade gjort slut med sin pojkvän också och jag började tänka mer på henne, önskade att jag kände henne bättre, kände elektriciteten när vi någon gång möttes i korridoren...
Sen hörde jag av en äldre kollega (hon är 43) på hennes avdelning att det gått hett till på en av deras AWs och folk hade hånglat med varandra Jag frågade i förbifarten om den unga tjejen hade hånglat med någon och hon skrattade gott och sade "Ja med mig!" Jag blev helt förbluffad och kollegan fortsatte "Du vet väl att hon är bisexuell? Men det var bara för skojs skull, jag är inte intresserad av andra kvinnor och är ju gift! Men galna saker som händer ibland... bla bla". Efter det hade jag väldigt svårt att kunna sluta tänka på henne!
Min kollega ser äldre ut än vad hon är, är lite överviktig och så, inte den vackraste, men en fin person, så nu dök hoppet upp att hon kanske skulle kunna bli intresserad av mig. Jag försöker hålla mig i form och ser ganska ung ut och så. Det som känts som en omöjlighet kändes plötsligt inte så längre och jag blev mer och mer förälskad. Stötte av en slump på henne på ett uteställe när jag var där med mina vänner och hon kom över till min grupp och dansade med mig och mina väninnor (inte kollegan på jobbet) ett tag, sedan blev hon ivägdragen av sina kompisar. Det enda andra som hänt är att jag började prata med en annan på hennes avdelning som jag inte känner knappt alls en gång på jobbet och jag nämnde att jag ska försöka ta körkort snart (ja jag vet, dåligt att inte ha det i min ålder!) och då nämnde han genast att den här tjejen håller också på med det, du kan ju fråga henne om körskolor osv... men jag vågade inte och nu är det ett bra tag sedan.
Varför jag skriver här nu är för att jag håller på att gå åt av attraktion och känslor men jag är så himlans blyg! Det kommer att vara en fest om drygt en månad för alla avdelningarna och då vill jag våga... Det kommer dessutom att vara ett tema på festen - klädbytardag. Så man ska låna kläder av någon annan på jobbet och ha på festen. Jag tror att vi är samma storlek... tänk om jag skulle våga fråga henne! Det hade verkat lite konstigt kanske men samtidigt så är alla på min avdelning antingen mycket större (tyngre) än jag eller män och både jag och hon är ganska små i kroppsbyggnaden så jag vet inte annars vem jag skulle byta med. Kollegan på hennes avdelning som jag känner har också XXL-storlek. Tänker att det skulle kunna vara en öppning om jag skulle våga slänga iväg ett mail... men när och hur? Jag vet inte heller om hon är tillsammans med någon ny nu eller inte eller om det spelar någon roll för henne. Har snokat runt lite och sett att hon är med i en grupp för flersamma på facebook, så hon kanske kan ha flera partners samtidigt. Hon verkar väldigt free-spirited men samtidigt när vi pratades vid under inskolningen så fick jag intrycket av att hon är väldigt tyst och blyg, en tjej som inte märks så mycket förutom då att hon är så himla söt...