• Tigrie

Roliga saker för katten

Letar efter nya roliga saker jag kan göra för min katt.

Han är innekatt, inte överdrivet aktiv, men jag vill ju att han ska aktiveras mer. Jag brukar försöka hitta på nya grejer till honom så han inte blir för uttråkad hemma ;)

Jag är lite nyfiken  på vad ni hittar på för roliga saker med era katter? Laserpekare och kattmynta är ju favoriter här hemma, men jag vill göra mer.

Bor i en hyreslägenhet så det är ju lite begränsat med vad jag kan ha upp på väggar och sånt... Annars hade jag ju gärna byggt en sån "klättervägg" med hyllor som han kunde hoppa runt på.
    Klösträdet är inte så populärt heller. Han klöser på den, men mer är det inte.

Några roliga ideer?

Speciellt på vad jag kan göra för att få honom högre upp så han kan spana?

• Svar på tråden Roliga saker för katten
  • jenny99

Vi hitta på biltema en rolig leksak.Nån mindre låda med pinne och mus på och i lådan fanns det bollar.Den var populär.Och i djurbutiken köpte vi pinne med snören,katterna var helt galna i den i månader.Jag lekte med dom med pinnen varje dag.Sen finns det på nätet ännu fler roliga leksaker om du letar,kika runt och läs lite omdömen.Finns mycket mer än vad man tror

• IceJossan

Bygg kojor, dra in ett nedkapat träd (litet alltså, eller bara kronan), ta in en kartong med löv, vält klösmöbeln, gör egna klösmöbler av t.ex. långa papprör som du häftar fast t.ex. IKEAS vita badrumsmattor för 9kr/st på. Skaffa möss :P

Allt detta kör jag med och då lever katterna upp! Skulle vilja göra det oftare men det blir jobbigt att städa :/

Det bästa min mest aktiva katt vet är att stå på min arm och titta på mössen i skåpet, det är kvalitetstid ^^,

• Tigrie
    IceJossan skrev 2015-03-26 14:35:21 följande:

Bygg kojor, dra in ett nedkapat träd (litet alltså, eller bara kronan), ta in en kartong med löv, vält klösmöbeln, gör egna klösmöbler av t.ex. långa papprör som du häftar fast t.ex. IKEAS vita badrumsmattor för 9kr/st på. Skaffa möss :P

Allt detta kör jag med och då lever katterna upp! Skulle vilja göra det oftare men det blir jobbigt att städa :/

Det bästa min mest aktiva katt vet är att stå på min arm och titta på mössen i skåpet, det är kvalitetstid ^^,

Haha! Detta låter roligt! Smart med ikeas badrumsmattor!
    Precis sånt här jag var ute efter ;) Tackar!
  • radwanska

Jag brukar jaga min katt. Den älskar även att leka med bollar som jag kastar åt den.

Svar på tråden Roliga saker för katten